فناوریفناوری های نوین

نکات دانستی برای آی فونی ها

به گزارش خبرنگار موبنا ، دانستن برخی از ترفندهای موبایلی از جمله کاربران می تواند کارآیی گوشی را برای فرد به طور چشمگیری بالا ببرد.
میانبری برای تایپ جملات پر تکرار شما
اگر با آیفونتان جملاتی را هر روز تایپ می کنید که به اصطلاح جملات پرتکرار شما هستند از عبارت های میانبر کمک بگیرید.
برای دسترسی به این بخش وارد “Settings” شوید و “General ” را انتخاب نمایید و بر روی قسمت “Keyboard ” ضربه زنید و حالا “Add New Shortcut” را انتخاب نمایید.
ذخیره تصاویر از اینترنت
شاید شما در هنگام وب گردی هایتان با آیفون ؛ دلتان بخواهد تصویری را در آیفونتان ذخیره کنید.
برای این کار کافیست کمی انگشت خود را بر روی تصویر مورد نظرتان نگه دارید تا یک پنجره پاپ آپ براش شما ظاهر شود.
در پنجره پاپ آپ ظاهر شده ؛ گزینه “Save Image” را انتخاب کنید.برای یافتن عکس ذخیره شده خود و به اپلیکیشن تصاویر (Photos app) مراجعه کنید.
استفاده از قابلیت “Do Not Disturb”
برای این که در خواب آرامش داشته باشید ، کافیست وارد “Settings” شوید و قابلیت “Do Not Disturb” را فعال نمایید.
با فعال کردن قابلیت “Do Not Disturb” دیگر خبری از پیامک، تماس و اعلان ها نیست.
با جای نوشتن text از صدا استفاده کنید
به جای این که وقت بگذارید و پیامی را تایپ نمایید می توانید آن را با صدای تان برای آیفون بخوانید تا اجرا شود.
برای اجرایی کردن این قابلیت ؛ کافیست از روی صفحه کلیدتان به آیکون میکروفون (microphone icon) را ضربه زنید و پیام خود را به آیفون بگویید.آیفون به دقت ؛ فرمان صوتی شما را به text تبدیل می نماید.
اضافه کردن شکلک ها و آدمک ها به صفحه کیبرد
یکسری شکلک و آدمک گرافیکی در آیفون موجود می باشد که شما می توانید آن ها در صفحه کیبرد آیفونتان ظاهر نمایید و از آن ها استفاده کنید.در فرستادن پیام ها می توانید از این شکلک ها و آدمک ها بهره ببرید.برای فعالسازی آن ها ؛ باید وارد ” Settings ” و سپس قسمت ” General ” شوید.حالا ” Keyboard ” را انتخاب نمایید.بر روی گزینه ” Add new Keyboard ” ضربه زنید.برای شما لیستی به نمایش در خواهد آمد. گزینه ” Emoji ” را انتخاب کنید.حالا برای نمایش این شکلک ها و آدمک ها بر روی صفحه کلید آیفونتان ، کافیست روی کلیدی که شبیه به کره زمین است ضربه زنید.
بستن اپلیکیشن های در حال اجرا
اگر قصد دارید اپلیکیشن هایی که در حال اجرا هستند ( به اصطلاح باز هستند ) را موقف سازید (ببندید) ؛ دو بار بر روی ” Home ” ضربه زنید.حال ” Tray” برای شما ظاهر می گردد.حالا با انگشت خود یکی از اپلیکیشن ها را لمس کنید و انگشتتان را روی آن نگه دارید تا شروع به تکان خوردن (لرزیدن) کند.برای بستن هر کدام از اپلیکیشن ها ؛ کافیست روی علامت دایره ای قرمز رنگ گوشه آیکون اپلیکیشن ها ضربه زنید.
پرش به بالای صفحه
اگر متن طولانی ای را مشاهده می کنید و آن قدر این متن طولانی هست که نوار اسکرول برای شما ظاهر می گردد و برای خواندن کامل متن مجبورید به صفحات پایین تر بیایید شاید نیاز داشته باشید که در آن واحد به قسمت بالایی صفحه برگردید.برای برگشتن به بالای صفحه کافیست نوار سیاه رنگی که داخلش ساعت نمایش داده می شود را لمس کنید.
تنظیم آلارم آیفون
شاید شما هم از آن دسته افراد هستید که تنظیم کردن آلارم برایتان کاری حوصله بر و خسته کننده است.اما نگران نباشید در آیفون ، سیری (Siri) این کار را برایتان انجام می دهد.کلید ” Home” را مدتی کوتاه نگه دارید تا سیری برایتان ظاهر شود.حالا از عبارت ” Set my alarm for [whatever time you wish} ” استفاده نمایید.فقط یادتان باشد که به جای ادای کلمه ” whatever time you wish ” ، زمان مورد نظر خودتان را بگویید.
129/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا