پهپادی که وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس شد! (+عکس)

موبنا – نخستین بار حدود یک سال قبل خبرهایی در مورد پهپاد «اسکایف» منتشر شد و سپس روسیه از عملکرد منحصر به فرد این پرنده آهنین بهره برد تا آن را با اهداف نظامی و غیرنظامی مورد استفاده قرار دهد. این پهپاد که با مجموعه‌ای از موتورهای بنزینی و الکتریکی فعالیت می‌کند، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین بسیار پرقدرت محسوب میشود که قادر است محموله‌ای با وزن 220 کیلوگرم را به مدت 8 ساعت در آسمان جابه‌جا کند. در آخرین پرواز آزمایشی این پهپاد که در تاتارستان روسیه انجام شد، کارشناسان محموله بار مورد نظر خود را در هواپیمای بدون سرنشین خود قرار دادند و تمام آزمایش‌ها را با موفقیت روی آن به اتمام رساندند.

skyf drone record 1

پهپاد «اسکایف» با هدف تامین انرژی از موتورهای بنزینی و بهره‌مندی از قابلیت‌های مانور پذیری موتورهای الکتریکی ساخته شده است. طی این اتفاق اسکایف موتور بزینی 220 اسب بخاری را به صورت مستقم در پروانه‌های خود مورد استفاده قرار می‌دهد تا از این طریق بتواند بارهای سنگین را در هوا حمل کند و سپس موتورهای الکتریکی کوچک در گوشه‌های آن مورد استفاده قرار می‌گیرند تا ثبات پهپاد در آسمان برقرار شود و امکان کنترل آسان آن در هوا برای فرمانده زمین به وجود آید.

skyf drone record 3

شرکت سازنده این پهپاد توضیح داد این توانایی را دارد تا در مدل بعدی ظرفیت بارگیری این هواپیمای بدون سرنشین را به 400 کیلوگرم برساند و همچنین برد آن برای حمل محموله مذکور به 350 کیلومتر برسد. این پهپاد به گونه ای طراحی شده است که می‌تواند انواع مختلف محموله‌ها و بارها از جمله سموم دفع آفات مخصوص مزارع کشاورزی، تحویل بار به جرثقیل‌های دریایی استخراج گاز، نصب حسگرهای هوشمند در بالای برج‌های مخابراتی، حسگرهای هوشمند مخصوص ماموریت‌های جست‌وجو و نجات و … را دارد.

skyf drone record 6

در آزمایش اولیه کارشناسان محموله 100 کیلوگرمی را برای این پهپاد در نظر گرفتند و بار یاد شده در مسافت 100 متر با این هواپیمای بدون سرنشین حمل شد. این آزمایش با همکاری محققان دانشگاه اسلو انجام شد و در نهایت این پهپاد توانست به عنوان نخستین هواپیمای بدون سرنشین جهان برای حمل سنگین‌ترین بار نام خود را وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس کند. پیش از این در سال 2016 میلادی پهپاد چند ملخه دیگر که از راه دور به کمک دستگاه مخصوص کنترل می‌شد با حمل بار 64 کیلوگرمی توانسته بود نام خود را در کتاب رکوردها به ثبت برساند.

توجه داشته باشید که ثبت رکورد در کتاب گینس کار آسانی نیست و هم اکنون که گروه توسعه دهنده اسکایف موفق به کس این عنوان شده است، آن را بسیار مهم می‌داند. شرکت توسعه دهنده اسکایف پیش‌بینی کرده است که سال آینده آزمایش‌های نهایی روی این پهپاد به اتمام برسد و در سال 2020 میلادی قرار است 100 دستگاه از این پهپاد قدرتمند ساخته شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا