ساختمانی با پیکسل های بیرون زده! (+عکس)

موبنا – شرکت «ام‌وی‌آر‌دی‌وی» به واسطه معماری‌های منحصر به فرد خود در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و آخرین اقدام آن یعنی برج «وان تیرانا» توانسته است آلبانی را از دیگر کشورهای اروپایی متمایز کند. این شرکت با طراحی این برج جدید بار دیگر نشان داد نسبت به آنچه که در سراسر جهان اتفاق می‌افتد کاملا متفاوت فکر می‌کند. این ساختمان که در اصل یک برج بلند محسوب می‌شود، در نمای بیرونی خود پیکسل‌های بیرون زده‌ای را شامل می‌شود که این پیکسل‌ها با قرار گرفتن در کنار یکدیگر نقشه کشور آلبانی را نمایان می‌کنند.

downtown one tirana 1

برج «وان تیرانا» در پایتخت کشور آلبانی و در نزدیکی «هرم تیرانا» از دیگر پروژه‌های شرکت «ام‌وی‌آر‌دی‌وی» ساخته می‌شود. ارتفاع این برج 140 متر پیش‌بینی شده است و در مجموع فضایی به وسعت 77 هزار متر مربع را در 37 طبقه مجزا در اختیار ساکنان خود قرار می‌دهد تا به یکی از زیباترین و کاربردی‌ترین ساختمان‌های کشور آلبانی تبدیل شود.

downtown one tirana 3

در اطراف این ساختمان یک فضای سبز بزرگ و همچنین یک زمین بازی در نظر گرفته شده است و در قسمت زیر زمین هم پارکینگ اتومبیل تعبیه شده است تا خودروها زیبایی این منطقه را بهم نریزند. زمین پیرامون برج چندین رستوران و فروشگاه را نیز در خود جا داده است و مابقی ساختمان به صورت اداری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخش‌های مختلف نمای ساختمان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تراس‌ها به صورت پیکسلی از ساختمان بیرون زده‌اند تا در کنار یکدیگر نقشه کشور آلبانی را نمایان کنند.

downtown one tirana 5

«وینی ماس» یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت «ام‌وی‌آر‌دی‌وی» در این خصوص توضیح داد: «این برج احساس شبیه به یک روستای عمودی را برای شما نمیان می‌کند که در یکی از شلوغ‌ترین مناطق پایتخت آلمانی بنا شده است. برج جدید به گونه‌ای طراحی شده است که ارتباط افراد را به ارتباط با همسایگان تشویق می‌کند و دسترسی به همه امکانات را برای ساکنان خود بسیار آسان کرده است. حتی شاید بتوان از این برج به عنوان یک کشور عمودی هم یاد کرد. تمام خانه‌ها و اداراتی که در این برج تعبیه شده‌اند در قالب یک روستا یا شهر مجزا هستند که در کنار یکدیگر کشور آلبانی را شکل می‌دهند. طراحی برج به گونه‌ای است که از میدان یادبود اسکندربیک (Skanderbeg) در قسمت مرکزی شهر تیرانا می‌توان آن را مشاهده کرد. این برج بخشی از زیبایی‌های اطراف این میدان را تشکیل می‌دهد و در نهایت به یکی از جاذبه‌های تورسیتی کشور آلبانی تبدیل خواهد شد».

ساخت برج بلند «وان تیرانا» هم اکنون آغاز شده است و بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های صورت گرفته، قرار است این پروژه در سال 2024 میلادی به اتمام برسد. در ساخت این برج شرکت‌های محلی از جمله «آروپ»، «التکنیک» و «لیل» هم حضور خواهند داشت.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا