بازار بورس

رشد معاملات فرابورس

بازار ایران – آخرین روز کاری فرابورس در هفته جاری با رشد همزمان سه متغیر حجم، ارزش معاملات و شاخص کل به پایان رسید تا بدین ترتیب در مجموع بازارها یک میلیارد و ۸۳۶ میلیون ورقه به ارزش ۶ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گیرد و شاخص کل صعود ۳۵ واحدی و ایستادن در بالاتر از سطح ۲ هزار و ۶۰۵ واحدی را تجربه کند.

بر اساس این گزارش، در جریان بازار امروز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه آیفکس در نتیجه معاملات صعودی و مثبت در نمادهای مارون، هرمز، ذوب و شراز که تا سطح حداکثر ۲۰ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند نزدیک به ۱.۴ درصد رشد کرد و بخشی از ریزش خود طی دو روز گذشته را جبران کرد.

در این میان معاملات بازارهای اول و دوم با تغییر مالکیت ۱۴۲ و ۷۸۷ میلیون سهم به ارزش ۵۰۰ و ۲ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال خاتمه یافت. در بازار پایه نیز ۷۹۸ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت.

روز جاری نماد معاملاتی ذوب‌آهن با جابه جایی ۳۹۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷۲۴ میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز شاهد تغییر مالکیت ۳۶ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال بودیم. در این بازار نرخ موثر بازده تا سررسید هر ورقه اخزا در بازه ۲۰.۸۶ تا ۲۳.۸ درصد نوسان کرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا