گلچین ویلاهای شمالی روی دیوار

بازار ایران – اگر شما نیز اهل سفر به بهشت شمال کشور هستید و قصد خرید ویلا شمال کشور را دارید با ما همراه باشید تا بتوانید انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

شهرهای شمالی کوچک، نزدیک به هم و از نظر تراکم بسیار متفاوت هستند. همچنین سطح قیمتی خرید ویلا در هر کدام از آنها بسیار متفاوت است. بازه‌ی قیمتی ویلاهایی شمالی که روی دیوار آگهی می‌شوند بین ۵۰ میلیون تا بالای یک میلیارد متفاوت هستند.

تمام ملاک‌ها را در نظر بگیرید

قبل از هر چیز مشخص کنید که  بودجه، متراژ و موقعیت و امکاناتی که مد نظر دارید چیست. ما در این نوشتار شهرهای شمای را به دو بخش تقسیم می‌کنیم. و ملاکمان نیز بیشتر شهرهای کنار دریای خزر هستند.

سه شهر رشت، ساری و گرگان سه مقصد اصلی خریداران ویلا هستند. در هر کدام از این شهرها، شهرستان‌های بسیاری برای خرید ویلا وجود دارند. به طور کلی شهرهای غربی‌تر برای خرید ملک گران‌تر هستند؛ اگر مسیرها دسترسی و پروژه‌ی جاده‌های در حال احداث کامل شوند، آینده‌ی درخشان‌تری در انتظار این شهرها خواهد بود.

پروژه‌ی آزادراه تهران شمال قرار است مطابق اعلام سازمان مربوط در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد. این آزادراه به کمربندی چالوس-تنکابن ختم می‌شود و در واقع ترافیک جاده‌ی چالوس را حذف می‌کند. عامل دیگر موثر در انتخاب شهر مورد نظر می‌تواند مکان سکونت شما در تهران باشد.

اگر ساکن غرب تهران هستید منطقی است که شهرهای غربی‌تر را انتخاب کنید تا اسیر ترافیک شرق به غرب تهران نشوید. اگر ساکن شرق  و شمال شرق هستید نیز با توجه به مسیر جاده‌ی هزار به سراغ انتخاب شهرهای شرقی بروید.

بررسی وضعیت خرید ویلا در شهرهای شمالی مختلف

شهرهای ساحلی غرب شامل رامسر، تنکابن، عباس آباد، چالوس، نوشهر و نور هستند. شهرهای شرقی‌تر نیز شامل محمودآباد، فریدون‌کنار، بابلسر، جویبار، ساری،‌ میاندرود،‌ نکا و بهشهر می‌شوند.

از بین این گزینه‌ها شهرهای نور، فریدون‌کنار، چالوس و محمود آباد مقاصد لوکس برای خرید ویلا هستند. به خصوص شهر نور  و بخش چمستان که ویلاهای بسیار شیکی در آنجا ساخته شده است.

قیمت خرید ویلا در نور بسته به ساختمان و متراژ آن بین ۳۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد است. البته قیمت‌های مناسب‌تری نیز برای متراژ پایین‌تر و یا ویلای قدیمی‌تر وجود دارند.

در منطقه‌ی در ساحلی  رویان شهر نور می‌توانید شیک‌ترین ویلاها را بیابید که قیمت آنها به بالای یک میلیارد می‌رسند. اگر طرفدار خانه‌های ویلایی درکوه و جنگل هستید نور را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر دوست دارید به دریا دسترسی داشته باشید، سراغ شهرهایی بروید که مرز بیشتری با دریا دارند؛ یعنی باز هم به غرب بروید. شهرهای شرقی‌تر کوچکتر هستند و مرز کم‌تری با دریا دارند.

در عوض هر چه به غرب بروید شانس یافتن ویلایی در نزدیکی دریا بیشتر است. البته طبیعت شمال کشور کم و بیش یکپارچه است. کمی به سمت غرب بروید و شهر نوشهر بروید.

آنجا نیز ویلاهای لوکسی در منطقه‌ی سیسنگان وجود دارد. قیمت ویلاهای نوساز دوبلکس خوش نقشه۴۰۰ متری، حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

ویلاسازی در محمودآباد نیز به شدت در حال گسترش است و خرید ویلا محمودآباد نیز می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. در این منطقه می‌توانید ویلاهای خوش‌قیمت‌تری پیدا کنید.

یک ویلای ۱۶۰ متری در شهرکی در محمودآباد حدود ۳۵۰ میلیون تومان روی دیوار آگهی شده است. برخی از این ویلاها مبله هستند و زحمت شما برای خرید وسایل منزل جدید را هم کم می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا