بازار پول

بانک ملت همچنان بر فراز قله‌های صنعت پرداخت کشور

بازار ایران – به گزارش بازار ایران به نقل از روابط عمومی بانک ملت و بر اساس آمار اعلام شده از سوی شرکت شبکه الکترونیک پرداخت کارت (شاپرک)، در فروردین ماه، این بانک با سهم ۲۵.۳۸ درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم ۲۴.۴۴ درصدی از مبلغ تراکنش‌ها، همچنان با اختلاف زیاد، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش‌های بازار و رتبه نخست در بین تمام بانک های پذیرنده را به خود اختصاص داده است.
بر اساس اعلام شاپرک، بانک ملت از نظر سهم تعدادی و مبلغی بانک های پذیرنده از کل بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش، یعنی ابزار کارتخوان فروشگاهی، ابزار پذیرش اینترنتی و ابزار پذیرش موبایلی، رتبه اول را در این ۶ بخش ( تعداد و مبلغ ۳ ابزار پذیرش ) کسب کرده است.
علاوه بر این در فروردین ماه، بانک ملت، رتبه سوم در سهم از تعداد کارت های بانکی تراکنش دار در شبکه شاپرک، بیشترین کارت اعتباری تراکنش‌دار و رتبه سوم در بخش کارت برداشت تراکنش دار را بین بانک های صادر کننده از آن خود کرده است.
در بخش سهم تعدادی و مبلغی تراکنش‌های بانک های کشور در نقش پذیرنده و صادرکننده هم، بانک ملت جایگاه نخست را در فروردین ماه سال جاری به دست آورده که این رتبه نشان دهنده بیشترین اختلاف مثبت در تعداد تراکنش های پذیرش شده است.
برای محاسبه این ویژگی، تعداد تراکنش‌های صادره هر بانک از تعداد تراکنشهای پذیرش شده همان بانک کسر می‌شود.
همچنین بانک ملت دارای رتبه نخست بیشترین سهم از کل تعداد تراکنش های صنعت پرداخت کارتی در فروردین ماه بوده است.
یکی دیگر از شاخص های مورد اهمیت در بانک ها، محاسبه‌ تفاضل ارزش ریالی صادرکنندگی آنها از مبلغ پذیرندگی آنها است. این شاخص نشان می دهد که جریان مبلغی تراکنش ها در بانک در کدام جهت بوده است و درپی آن می توان تعیین کرد که آیا نقش بانک به عنوان بانک پذیرنده برای وی مقرون به صرفه بوده یا نبوده است که در این بخش نیز بانک ملت بیشترین اختلاف مثبت در مبلغ تراکنش‌های صادرشده و پذیرش شده را دارد و نقش بسزایی را در نظام پرداخت کشور ایفا می کند.

shaparak

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا