بازار ایران

معرفی امتناع کنندگان از بازگشت ارز صادراتی به قوه قضاییه

بازار ایران – به گزارش بازار ایران به نقل از خانه ملت، با اشاره به انتشار آماری مبنی بر عدم بازگشت ۳۰ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور، اظهار داشت: این آمار ارائه شده برای تاریخ زمانی کنونی نیست، چراکه وزارت امور اقتصادی و دارایی در مقاطع تاریخی خاصی آمار ارائه می‌دهد و این موضوع برای اواخر اسفند ماه بود. دولت سازوکارهایی طراحی کرد تا این ارز به کشور بازگردد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در حال حاضر میزان ارزی که به کشور بازگشته افزایش یافته است، افزود: در اردیبهشت ماه ۱.۷ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور برگشته و اکنون از مرز ۱۰ میلیارد دلار گذشته است.
وی ادامه داد: جلسه‌ای با کارآفرینان داشتم و از آنها خواهش کردم که همه دست به دست یکدیگر دهیم و مانع از وقوع شوک به اقتصاد کشور شویم و از صادرکننده‌ها درخواست کردیم که ارز صادراتی را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند.
این عضو کابینه دولت دوازدهم، با بیان اینکه اگر تلاش شود راه‌های بازگشت منابع ارزی به کشور پیدا می‌شود، تاکید کرد: در شرایط کنونی همانند دوران قبل از تحریم‌ها بازگشت ارز به کشور کار سهل و آسانی نیست و موانع و مشکلاتی پیش روی آن وجود دارد، اما ما برای مدیریت کشور به بهترین وجه باید راه‌های فرعی پیدا کنیم که خوشبختانه صادرکننده‌ها این عزم را دارند که با دولت همکاری کرده و به مردم خدمت کنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی، با تاکید بر اینکه اسامی کسانی که کالا صادر کرده و ارز آن را وارد کشور نکرده اند موجود است، تصریح کرد: گمرک و بانک مرکزی اسامی این افراد را دارند و بانک مرکزی اسامی افرادی که به عدم بازگشت ارز اصرار دارند را به قوه قضائیه ارسال می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا