بازار تولید و تجارت

نحوه برخورد با بدهی‌ مالیاتی واحدهای تولیدی

بازار ایران –  مصوبات مالیاتی شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور در مورد بنگاه‌های تولیدی برای اجرا از سوی سازمان امور مالیاتی، ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به مفاد مصوبات سی و یکمین و سی و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۳۹۸/۲/۷ و ۱۳۹۸/۲/۲۸ بدینوسیله مقرر می‌گردد:

۱- تا پایان سال ۱۳۹۸ مدت زمان تقسیط مندرج در ماده ۱۶۷ قانون مالیات‌های مستقیم، صرفاً برای بنگاه‌های تولیدی غیردولتی که برنامه احیای تولید و ساماندهی مالی آن‌ها به تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رسیده است، به حداکثر شصت ماه افزایش می‌یابد.

۲- استفاده از مفاد بند «ز» تبصره ۱۰ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ در خصوص انتقال مازاد تجدید ارزیابی شرکت‌ها به حساب افزایش سرمایه، تا پایان سال ۱۳۹۸ تمدید می‌گردد.

۳- به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجازه داده می‌شود تا به منظور جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی که طرح احیای تولید و ساماندهی مالی آن‌ها به تأیید آن ستاد رسیده است، نسبت به تعویق یکساله اجرائیه‌هایی که به درخواست سازمان امور مالیاتی علیه بنگاه‌های مذکور صادر گردیده، در صورت تعیین تکلیف، استمهال و تقسیط بدهی توسط ستاد اقدام نماید. سازمان امور مالیاتی می‌تواند در صورت تصویب ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، نسبت به تعویق اجراییه‌های مربوطه اقدام نماید.

3149049

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا