بازار بورس

بقیه سهام دولت در 3 شرکت به ارزش 1500 میلیارد تومان واگذار می شود

بازار ایران – سیدجعفر سبحانی، در مورد واگذاری باقی مانده سهام دولت در 18 شرکت و بنگاه اقتصادی گفت: از این تعداد سه بنگاه برای عرضه باقی مانده سهام دولت از طریق بورس و فرابورس مشخص شده اند که در نوبت اول آگهی آنها امروز در دو روزنامه دنیای اقتصاد و ایران چاپ شده و هفته آینده نوبت دوم ‌آگهی مزایده آنها در روزنامه چاپ خواهد شد.

وی افزود: نامه واگذاری باقی ماند ه سهام دولت در این سه شرکت به بورس ارائه شده و به زودی اطلاعیه عرضه این سه شرکت از طریق بورس و فرابورس اعلام می‌شود.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سه شرکتی که قرار است، باقی مانده سهام دولتی در آنها عرضه شود، شامل بیمه البرز به میزان 17.34 درصد سهام آن و به ارزش قیمت پایه 110 میلیارد تومان به صورت نقدی،‌ بلوکی و یکجا از طریق بورس عرضه می‌شود.

وی افزود: همچنین باقی‌مانده سهام دولت در شرکت پالایش نفت شیراز از طریق فرابورس به میزان 20 درصد و به ارزش پایه 730 میلیارد تومان به شکل کاملا نقد،‌ یکجا و بلوکی عرضه می‌شود.

سبحانی گفت: شرکت سوم، شرکت پالایش نفت لاوان از طریق فرابورس به میزان 20 درصد باقی مانده سهام دولت در این شرکت به ارزش حدود 660 میلیارد تومان به قیمت پایه عرضه می‌شود و در مجموع این سه شرکت به ارزش حدود 1500 میلیارد تومان از طریق بورس و فرابورس عرضه می‌شود تا سهام دولت در این سه شرکت به صفر برسد.

وی گفت: به زودی از طریق سامانه بورس و فرابورس شرایط واگذاری این سه شرکت اعلام می‌شود.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا