بازار پول

رشد ۳۸ درصدی پرداخت تسهیلات بانکی در زنجان

بازار ایران – سعید محمدی دوست در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته ۱۸۸ هزار و ۴۵۴ فقره تسهیلات بانکی به متقاضیان در استان پرداخت شد که تعداد پرونده‌ها نیز در مقایسه با سال ماقبل آن سه درصد افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی شبکه بانکی استان به واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی پرداخت شد که از این میزان ۵۴ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک‌ها بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ از محل منابع داخلی شبکه بانکی استان در مجموع ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و معدن، ۱۰ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی و ۲۳ هزار میلیارد ریال نیز به بخش خدمات پرداخت شد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: سال گذشته در بخش کشاورزی ۴۳ هزار و ۱۶۸ فقره تسهیلات پرداخت شد که این رقم در سال ماقبل آن ۳۹ هزار و ۵۳۷ بود.

وی افزود: در سال ۹۶ هفت هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی پرداخت شد که این رقم در سال گذشته با افزایش ۴۸ درصدی به ۱۱ هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال رسید.

محمدی دوست اظهار داشت: در بخش صنعت و معدن نیز در سال گذشته ۲۴ هزار و ۱۸۲ فقره تسهیلات پرداخت شد که این رقم در سال ما قبل آن ۳۵ هزار و ۴۲۶ فقره پرونده بود.

وی افزود: با وجود کاهش تعداد پرونده‌ها برای اعطای تسهیلات در بخش صنعت و معدن در سال گذشته ولی رقم پرداخت‌ها از ۱۷ هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال سال ۹۶ به رقم ۲۳ هزار ۵۳۲ میلیارد ریال در سال ۹۷ افزایش یافت که این افزایش نشانگر حرکت به سمت کیفی سازی تسهیلات پرداختی است.

محمدی دوست افزود: در بخش مسکن نیز در سال گذشته ۹ هزار و ۳۰ فقره تسهیلات به میزان ۲ هزار و ۹۵۸ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد که این رقم در سال ماقبل آن ۲ هزار و ۶۰۱ میلیارد ریال برای هفت هزار و ۸۲۰ فقره پرونده بود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: در بخش خدمات و بازرگانی نیز در سال گذشته ۶۵ هزار و ۹۴ فقره تسهیلات به میزان ۲۱ هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال پرداخت شد که در سال ماقبل ۱۴ هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال آن برای ۵۷ هزار و ۹۴۳ پرونده بود.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا