جهش ۳۵۰ واحدی شاخص بورس تهران

بازار ایران – براساس معاملات امروز پنج میلیارد و ۳۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۵۷ هزار نوبت داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۳۹۲ واحد افزایش به ۵۷ هزار و ۲۵۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۲۶۹ واحد افزایش به ۳۹ هزار و ۳۲۸ واحد رسیدند.
شاخص آزاد شناور نیز با ۲۵۵ واحد کاهش به رقم ۲۶۱ هزار و ۱۷۳ واحد رسید، شاخص بازار اول ۹۹ واحد کاهش و شاخص بازار دوم ۲ هزار و ۳۴۶ واحد افزایش داشت.
علاوه براین در بین تمامی نمادها، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۹۶ واحد، نماد شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۲۶۶ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۱۶۲ واحد و خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۰۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.
نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) هم با ۱۲۰ واحد، نماد فولاد خوزستان (فخوز) با ۹۷ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۸۵ واحد از جمله گروه هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.
برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، ایران ارقام، لنت ترمز ایران و داده گستر عصر نوین – های وب در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه خودرویی ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۴ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۲ هزار و ۹۳۷ واحد ثابت ماند.
همچنین در این بازار یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هفت هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.
نماد پتروشیمی مارون (مارون)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، نفت پاسارگاد (شپاس) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.
در مقابل سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا