اخبار برگزیدهبازار بورس

کارگزاری مفید به دو مدال نقره لیگ قهرمانان فیاس رسید

بازار ایران – لیگ قهرمان فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی ۲۴ خردادماه به میزبانی بورس بخارست در کشور رومانی برگزار و از برترین شرکت‌های کارگزاری فعال در صنعت بورس قدردانی شد. در این مراسم کارگزاری مفید به نمایندگی از کشورمان در رقابت با کارگزاران برگزیده بورس ۳۲ کشور جهان رتبه دوم  بازار سهام و همچنین رتبه دوم بازار بدهی را از آن خود کرد.

مدیرعامل فرابورس ایران ضمن اشاره به کسب رتبه‌های دوم توسط کارگزاری مفید و رتبه سوم توسط کارگزاری بانک مسکن به‌عنوان کارگزاری‌های فرابورس ایران در رقابت لیگ قهرمانان فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی تصریح کرد: این دو رتبه در حوزه بازار بدهی کسب ‌شده و ایران در زمینه ارزش معاملات صکوک در بین کل کشورهای اسلامی دنیا، رتبه دوم را داراست.

 0c6970dc beb0 40f0 9404 6a87da7f0d13

افتخار برای بازار سرمایه‌ ایران

هادی مهری،  مدیر عامل کارگزاری مفید با اشاره به موفقیت کسب شده برای بازار سرمایه کشورمان تصریح کرد: این افتخار نتیجه اعتماد سرمایه‌گذاران و وجود همکاران مستعد و فضای رقابتی فعال است. وی افزود: این‌ موفقیت صرفا متعلق به مجموعه مفید نیست، بلکه افتخاری برای بازار سرمایه‌ ایران است. امیدواریم تکرار این موفقیت توسط خانواده بورس ایران، زمینه را برای رشد و توسعه بیشتر بازار فراهم کند. ما معتقدیم زمینه‌های رشد فراهم است؛ چه از نظر ابزارها و چه از نظر تکنولوژی و از همه مهم‌تر از بابت سرمایه‌ انسانی آمادگی برای توسعه وجود دارد. معیارهای ارزیابی این لیگ دقیق است. در این ارزیابی علاوه بر حجم معاملات، تعداد ‏معاملات و تعداد روزهای معاملاتی آیتم‌هایی مثل عدم نقض مقررات، مشارکت در فعالیت‌های توسعه‌ای و ارائه راه‌حل‌های آنلاین به ‏مشتریان وجود دارد. در مجموع این‌گونه رویدادهای رقابتی می‌تواند بر قابلیت‌های بازار ایران در مجامع بین‌المللی تاکید کند و دید واقعی تری از بازار ایران ایجاد کند.

داخل متن 02

مهری با اشاره به رتبه‌های کسب شده توسط کارگزاری مفید توضیح داد: خوشبختانه کارگزاری مفید بعد از معرفی شرکت بورس تهران و بر مبنای ارزیابی‌های فیاس موفق شد در بخش بازار سهام به مدال نقره دست یابد. علاوه بر این کارگزاری مفید در بازار بدهی هم موفق به دریافت مدال نقره شد.

امیر هامونی مدیر عامل شرکت فرابورس هم در گفت‌وگو با سنا در خصوص نحوه معرفی کارگزاران منتخب گفت: پیش از این فیاس از بورس‌های عضو خود درخواست کرد تا فهرست کارگزاران خود را براساس این آیتم‌ها در دو ‏حوزه بدهی و سهام ارسال کنند. پس از اینکه فرابورس و سایر بورس‌های عضو فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی فهرست کارگزاران خود را ارسال کردند، این فدراسیون براساس معیارهای مدنظر، ۶ کارگزار برتر هر بورس در حوزه‌های سهام و بدهی را انتخاب و از آنان برای شرکت در مراسم نهایی به‌منظور انتخاب برترین‌های منطقه،‏ دعوت کرد.

گفتنی است کارگزاری مفید سال گذشته نیز از سوی این نهاد بین‌المللی موفق به کسب رتبه برترین کارگزار ایرانی شده بود. همچنین این شرکت با ۲۵ سال سابقه فعالیت اولین هلدینگ خدمات بازار سرمایه ایران است که در حوزه معاملات اوراق بهادار، سبدگردانی، سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی، تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی، معاملات آنلاین و معاملات بورس کالا و بورس انرژی خدمات متنوعی به متقاضیان ارایه می‌کند.

فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی ۲۴ سال قبل در شانزدهم ماه می ۱۹۹۵ با حضور بورس‌های فعال برخی کشورهای آسیایی و اروپایی شامل بورس سهام عمان، بورس تهران، بورس استانبول، بورس کراچی، بورس سهام بلغارستان، بورس ترکمنستان، بورس براتیسلاوا(اسلواکی)‌، بورس زاگرب، بورس آسیای مرکزی در قزاقستان، بورس سهام لیوبلیانا( اسلوونی) و… به‌عنوان اعضای هیئت موسس، در استانبول تأسیس شد و در حال حاضر بورس‌های یونان، عربستان، ابوظبی، دبی، کویت، اردن و مصر از اعضای شاخص این فدراسیون هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا