اخبار برگزیدهبازار تولید و تجارت

ثبت 1.4 میلیون اظهارنامه مالیاتی به صورت سیستمی

بازار ایران – نادر جنتی معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با اشاره به آمار تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی عملکرد سال ۹۷ مؤدیان اظهار داشت: تا تاریخ ۲۵ خرداد اظهارنامه‌هایی که به صورت سیستمی ارسال شده است، در مجموع بالغ بر یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۷۷۱ مورد بوده است.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی به تفکیک اظهارنامه‌های تسلیمی اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت بالغ بر ۸ هزار و ۶۴۱ اظهارنامه مربوط به اشخاص حقوقی وصول شده است. همچنین در بخش اشخاص حقیقی، اظهارنامه‌های مشاغل مربوط به گروه اول ۱۵ هزار و ۱۳۰ مورد ثبت شد.

وی با بیان اینکه گروه دوم مربوط به مشاغل نیز تاکنون ۳۵ هزار و ۴۵۹ اظهارنامه تسلیم کرده‌اند، عنوان کرد: گروه سوم مشاغل نیز ۵۶۷ هزار و ۲۶۴ اظهارنامه و همچنین گروه سوم مشاغل که مشمولان تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم بوده و برای آنها مالیات مقطوع درنظر گرفته شد، تاکنون ۷۶۷ هزار و ۲۷۷ اظهارنامه ارائه کرده‌اند.

معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به مودیان و اشخاص حقیقی و حقوقی در مورد ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال گذشته گفت:‌ نظام مهندسی، کانون وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری، سردفتران، دفتریاران، صرافان و همه مودیانی که طبق قانون مالیات های مستقیم مکلفند تا پایان خردادماه اظهارنامه های مالیاتی خود را تسلیم نمایند توصیه و تأکید می شود که با توجه به فرصت بسیار کوتاه باقیمانده تا پایان خردادماه سریعاً و ظرف امروز و فردا اظهار نامه های خود را به صورت سیستمی و سریع و آسان ارسال کرده و به روزهای پایانی خرداد که ممکن است به علت تراکم و ازدیاد ورود کاربران به سامانه شرایط ارسال را سخت تر کند، موکول نکنند.

جنتی تاکید کرد:‌ ممکن است قطعی احتمالی برق و یا قطعی احتمالی سامانه در روزها و لحظات آخر مهلت مقرر قانونی باعث شود که برخی از موُدیان موفق به ارسال اظهارنامه خود نشوند که در این صورت مشمول جریمه سنگین و غیر قابل بخشش موضوع ماده ١٩٢ قانون مالیات های مستقیم خواهند شد لذا از تمامی مودیان مالیاتی درخواست می شود که امروز با ورود به سامانه سازمان مالیاتی نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه خود اقدام کنند.

به گفته وی، البته مشاغل مشمول گروه سوم موضوع ماده ٢ آیین نامه اجرایی ماده ٩۵ قانون مالیات های مستقیم که مبلغ فروش و خدمات آنها در سال ٩٧ کمتر از ٨٢٨ میلیون تومان است می توانند فرم مربوط به تبصره ماده ١٠٠ را که در سامانه تعبیه شده است را انتخاب، تکمیل و ارسال و مالیات سال ٩٧خود را مطابق دستورالعمل سازمان به صورت مقطوع پرداخت کنند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا