معاملات بازار سرمایه تا۲ هفته آینده نوسان دارد

بازار ایران – «امیرعلی امیرباقری» روند معاملات بازار سرمایه در ٢ هفته نخست تیرماه را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: در دو هفته نخست تابستان به دلیل نزدیک شدن به برگزاری مجامع یک رشد نسبی را در کلیت بازار شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه تا قبل از محاوره شدن اخبار سیاسی، محلی مناسب برای جذب سرمایه بود، گفت: براساس اخبار سیاسی منتشر شده از روز گذشته و گمانه زنی‌های موجود، شاهد یک اصلاح از بعد زمانی در بازار بودیم.

امیرباقری با اشاره به اینکه صنایع بزرگ از جمله گروه‌هایی بودند که منجر به رشد شاخص شدند، افزود: طبیعی است زمانی که سهامداران این گروه به سود موردنظر خود دست پیدا می‌کنند به فکر مبادرت شناسایی سود در دیگر سهم‌ها باشند.

به گفته این کارشناس، در حالت کلی بازار سرمایه در ۲ هفته نخست تیر ماه یک روند صعود طبیعی را تجربه کرد و اکنون به دلیل شناسایی سود از سوی سهامداران حقیقی در حال اصلاح درصدی از رشد است.

وی ضمن تاکید بر اینکه در بازار با یک سری از اخبار متناقض مثبت و منفی توأم با یکدیگر همراه بودیم، افزود: روند کلی بازار برگرفته از اخبار مثبت بود و نمی‌توان به فشار فروشی که برای یک یا ٢ روز در بازار ایجاد شده، استناد کرد و براساس آن اعلام شدکه بازار اصلاح عمیقی را تجربه می‌کند.

امیرباقری به حضور سرمایه‌های هوشمند در بازار اشاره و گفت: حساب بازار را باید از برخی سهم‌های حبابی جدا کرد زیرا یک سری از سهم‌های موجود در بازار از بازدهی بیشتر از رشد شاخص و واقعیت‌های اقتصادی برخوردارند که به تعبیر مالی اینگونه سهام‌ها وارد فاز حباب شدند و باید از خرید آنها که مدنظر سفته بازان هستند، دوری کرد.

به گفته وی، خروج نقدینگی در کلیت بازار دیده نمی‌شود و در عین حال در ۲ هفته نخست تیر ماه با ورود حجم انبوهی از سرمایه به بازار روبرو شدیم.

امیر باقری اضافه کرد: ریزش سه هزار و ۵۰۰ واحدی شاخص بورس را در بازار روز گذشته شاهد بودیم و تا زمانی که شاخص بورس در کانال ١٠٠ هزار واحد قرار داشت، ریزش ٢ هزار واحد نگران کننده بود اما در رقم کنونی شاخص کل، ریزش ٢ هزار واحد جدی و خطرناک محسوب نمی‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه سهامداران باید با دقت تحولات موجود در بازار را دنبال و اسیر نوسان چند روزه بازار نشوند، گفت: اکنون قیمت سهم‌ها با ارزش ذاتی خود فاصله دارند به همین دلیل همچنان برای بازار سرمایه روند صعودی پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: بازارهای موازی وارد دوران رکود و استراحت شدند و بنابراین بورس در بلندمدت و میان مدت بهترین محل برای سرمایه گذاری است.

امیرباقری با بیان اینکه قیمت ارز تا پایان امسال به دلیل تدابیر بانک مرکزی باثبات پیش بینی می شود و گفت، تحلیلگران معتقدند که قیمت هر اونس طلا تا یک هزار و ۷۰۰ دلار افزایش می‌یابد که تأثیر آن را در بازار طلا و سکه مشاهده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بازار پول هم با توجه به احتمال وضع مالیات بر سپرده‌ها و نگاه مقام های بلند پایه از جمله رئیس بانک مرکزی همسو باهدایت نقدینگی به سمت تولید به نظر می‌رسد که بازار سرمایه فضای اصلی ورود سرمایه برای هدایت تولید خواهد شد.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا