عملکرد صندوق ضمانت صادرات ۱۰۲ درصد رشد داشته است

بازار ایران – به گزارش بازار ایران به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، افروز بهرامی در دومین همایش تامین مالی صادرات که در سالن همایش خلیج فارس نمایشگاه بین المللی با حضور رییس سازمان توسعه تجارت، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ، نماینده بانک مرکزی و نمایندگان بخش خصوصی و صادرکنندگان برگزار گردید به ایراد سخنرانی پرداخت .

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به ۱۵ مرداد سالروز تاسیس صندوق ضمانت صادرات ایران، افزود: نخستین همایش سالروز تاسیس صندوق به منظور تبیین برنامه های آتی و آسیب شناسی و بازطراحی محصولات جدید برگزار خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهارداشت: در شرایط جنگ اقتصادی امروزهمه به اهمیت صادرات و بخصوص صادرات غیر نفتی از لحاظ ارز آوری، رونق تولید داخل و اشتغال آشنا هستند. .

بهرامی ادامه داد:یکی از اهداف و رویکرد صندوق از منظر اقتصاد مقاومتی افزایش تاب آوری اقتصاد در برابرتکانه های خارجی است و تنها چیزی که این آسیب ها وتکانه ها را جبران می کند توسعه صادرات غیر نفتی است.

وی گفت: نگرانی و دغدغه صادرکنندگان نسبت به عدم بازگشت وجوه صادرات خود است وصندوق ضمانت صادرات در کنار صادرکنندگان وظیفه پوشش ریسک های تجاری و سیاسی را برعهده دارد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات افزود:درشرایط فعلی که بانکها با محدودیت برای گشایش اعتبارات اسنادی مواجه هستند، ازلحاظ ایجاد اطمینان برای صادرکنندگان، بیمه نامه ها و قراردادهای صادراتی صندوق می تواند جایگزین ال سی باشد و تلاش می کنیم تامین منابع مالی برای صادرکنندگان قبل وبعد از حمل را در نظر داشته باشیم .

بهرامی اضافه کرد: از ماموریت ها و اهداف جدی صندوق خرید دین اسناد صادراتی است که متاسفانه به رغم اینکه سال گذشته بین صندوق و بانک توسعه صادرات و بخش خصوصی تفاهم نامه ای در این زمینه منعقد گردید هنوز عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت و اقتصاد ما بانک محور هستند و باید به بازار سرمایه و ابزارهای نوین تامین مالی ورود کنیم،ادامه داد: امیدوارم این همایش در جهت عملیاتی شدن تبیین ابزارهای نوین تامین مالی کمک کند.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: در حال حاضرصندوق به ابزارهای نوین ورود کرده است تا هرچه بیشتر به تسهیل امور صادرکنندگان کمک کند و منابع مازاد خود را از طریق بورس کالا وانرژی وارد بازار سرمایه کرده است تا در رینگ صادراتی بیشتر حضور داشته باشیم .

بهرامی با اشاره به اینکه با صدور ضمانت نامه های تامین منابع مالی و انتشار اوراق به بنگاه های صادرات و صدور ضمانت نامه ورود کرده ایم، گفت:صندوق افتخار دارد که ۳۰ درصد منابع مالی صادراتی خود را در کنار بانک توسعه صادرات به منظور تضمین و تسهیل در اختیار صادرکنندگان قرارداده است و تلاش می کنیم ابزارهای جدید را طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه باید محصولات خود را بازطراحی کنیم، افزود: به عنوان نمونه با صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی که به دلیل تحریم نظام بانکی با مشکل ضمانت نامه های مبتنی بر قرارداد برای حسن انجام کار روبروهستند و نمی توانند در اختیار کارفرما قراردهند صندوق شروع به صدور ضمانت نامه کرده و کارفرماها پذیرفته اند وکارفرماهایی که نپذیرفتند از طریق همتایان خود وارد مذاکره شده ایم .

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اضافه کرد: در شرایط جنگ اقتصادی آمادگی داریم تا پیشنهادات صادرکنندگان را برای بازطراحی و ایجاد محصولات جدید در جهت تسهیل امور آنها بشنویم و طراحی و عملیاتی کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا