امضای تفاهم نامه بین صندوق ضمانت صادرات و بانک ملت

بازار ایران – به گزارش بازار ایران به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایرن، افروز بهرامی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با محمد بیگدلی ، مدیرعامل بانک ملت،افزود: توسعه صادرات یکی از مهمترین ابزار در شرایط جنگ اقتصادی است.

وی ادامه داد: تحریم ها بیش از هر چیز تجارت و صادرات را تحت تاثیر قرار می دهد و محدود کردن مراودات مالی و سوئیفت که پایه پولی دنیا هستند نشان می دهد که این دوره تحریم ها با این جهت گیری صورت گرفته است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهارداشت: در کنار ریسک های سیاسی و تجاری دسترسی به نقدینگی از دغدغه های فعالان اقتصادی است و از این جهت صندوق ضمانت صادرات با صدور بیمه نامه و ضمانت نامه ها تلاش دارد تا دغدغه های صادرکنندگان را کاهش دهد.

بهرامی گفت: سیستم بانکی باید با ایجاد فرآیندهای کوتاه صادرکنندگان را به تسهیلات درخواستی برساند و در حوزه تامین منابع مالی بعد از حمل و قبل از حمل ، تنزیل اسناد صادراتی و خرید دین علاقمند به استفاده از این ابزارها برای کمک به صادرکنندگان هستیم .

وی با بیان اینکه تخصیص منابع به صادرات باید اولویت سیستم بانکی باشد، اضافه کرد: امیدواریم این تفاهم نامه منشاء خیر وبرکت ودر جهت تسهیل امور فعالان اقتصادی کشورقرار گیرد.

محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت نیز در این مراسم گفت: درکشورهای صنعتی توسعه را از روش تولید بدست آورده اند و یکی از مولفه های اثرگذار در رونق تولید بحث صادرات است.

وی افزود: رونق تولید و صادرات لازم وملزوم یکدیگر هستند که باعث هموار شدن صادرات خواهد شد وهرچه محصولات تولیدی بیشتر شود به رونق تولید ودر نهایت به اشتغال کمک خواهد شد.

مدیرعامل بانک ملت تصریح کرد: این بانک خود را متعهد می داند از تولید واشتغال حمایت کند و یکی از ابزارهای آن امر توسعه صادرات است که با این تفاهم نامه امیدوارم بتوانیم قدمهای مثبتی در جهت توسعه صادرات برداریم .

بیگدلی با اشاره به اینکه سهم صادرات از تسهیلات بانکی به شدت پائین است، افزود: امیدوارم اولین بانکی باشیم که در این زمینه نسبت تسهیلات صادراتی را افزایش دهیم وبزودی اثرات آن را در جامعه ببینیم .

وی از همکاران خود خواست تا در این زمینه موضوعات را تسهیل کنند وسخت گیری نداشته باشند تا بانک ملت رتبه نخست را در سال جاری در امر تسهیلات به صادرات بدست آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا