روابط عمومی

همکاری بانک مسکن برای تعیین تکلیف مسکن مهر

بازار ایران – حبیب اله طاهرخانی, معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا اعلام کرد: با همکاری بانک مسکن بنا داریم وضعیت تسهیلات واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید را در مناسب ترین و کوتاه ترین زمان ممکن تعیین تکلیف کنیم.

وی با بیان اینکه بانک مسکن در راستای این همکاری و به دنبال احساس نیاز به تسریع در فرآیند فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر و صدور کارت قسط برای واحدها اقدام به اعزام نیروی کمکی به شهرهای جدید به منظور پیشبرد این عملیات می کند خاطرنشان کرد: بانک مسکن در این زمینه نیز مانند سایر زمینه های مربوط به تامین مالی مسکن مهر با وزارت راه و شهرسازی همکاری مستمر و مطلوب دارد.

طاهرخانی با تاکید بر ضرورت همکاری مردم با وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن در سرعت بخشی به فرآیند تحویل واحدها و انجام عملیات فروش اقساطی گفت: در برخی شهرهای جدید شاهد عدم اقدام به موقع برخی از متقاضیان مسکن مهر برای تحویل واحدها و تکمیل آورده هستیم; همین موضوع سبب شده است در برخی موارد افتتاحات و فروش اقساطی واحدهای آماده به تعویق بیفتد.

وی افزود: با این حال در شورایعالی مسکن مصوبه ای به تصویب رسیده است که در صورت تاخیر صاحبان مسکن مهر در تکمیل آورده و همچنین تاخیر در اقدام برای تحویل واحد و دریافت کارت قسط واحدهای آنها مشمول پرداخت هزینه نگهداری به دولت خواهد شد; این اقدام در واقع می تواند نوعی بازدارندگی از ایجاد تاخیر در افتتاح واحدهای مسکن مهر و تعیین تکلیف شرایط تسهیلاتی آن ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی دولت هم اکنون تعیین تکلیف و اتمام پروژه مسکن مهر است و از صاحبان این واحدها نیز تقاضا می شود تا نهایت همکاری را با دولت برای تکمیل آورده و تحویل واحدها داشته باشند; به خصوص اینکه هم اکنون فصل جابه جایی ها در بازار مسکن نیز فرا رسیده است و بنا داریم با تحویل تعداد بیشتری از واحدها در زمان مناسب زمینه سکونت مالکان آنها در فصل تابستان در این واحدها را تسهیل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند در مرحله فروش اقساطی و صدور کارت قسط قرار دارند افزود: مالکان این واحدها به تدریج به شرکت عمران شهر جدید پرند دعوت می شوند تا فرایند فروش اقساطی و تحویل واحد به آنها انجام شود; بانک مسکن نیز در این همکاری با تجهیز نیرو و اعزام نیروی کمکی با وزارت راه و شهرسازی همراه است.

وی ادامه داد: بانک مسکن علاوه بر شعب این بانک در شهرهای جدید اقدام به اعزام نیروی کمکی به کارگزاری مسکن مهر در شهرهای جدید پرند و پردیس کرده است و سعی داریم هر چه سریعتر واحدهای آماده را به مالکان آنها تحویل دهیم.

وی گفت: در شهر جدید پرند تاکنون بیش از ۵۳ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده است.

طاهرخانی تصریح کرد: در پردیس نیز قرار است تا پایان سال ۹۸ مجموعا ۴۰ هزار واحد مسکن مهر این شهر جدید فروش اقساطی شده و به مالکان آنها تحویل داده شود.

وی از مالکان واحدهای مسکن مهر خواست به محض اعلام شرکت عمران شهرهای جدید و بدون تاخیر زمانی با مراجعه به کارگزاری های مسکن مهر نسبت به دریافت کارت قسط و تحویل واحد خود اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا