خداحافظی گمرک از کاغذبازی با همسایه‌ها

بازار ایران – مصطفی آیتی، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در دنیا پروژه الکترونیکی تیر TIR را با کشور ترکیه و آذربایجان اجرا می‌کند، اظهار کرد: ایران قصد دارد تمام تبادلات کارنه تیر را با کشورهای همسایه به دور از کاغذ و همواره بصورت الکترونیک انجام دهد.
وی افزود: این رویه باعث می‌شود شاهد کاهش هزینه‌ها، افزایش امنیت و شفافیت در گمرکات و در نتیجه حذف کاغذ از تمامی رویه‌های گمرکی باشیم.
آیتی در تشریح فعالیت‌های ترانزیتی گمرکات کشور ایران تصریح کرد: تشریفات ترانزیتی در گمرکات کشور با تمامی کشورهای هم مرز به صورت روان و در سطح بالا اجرا می‌شود که با ایجاد تسهیلات در مرزها از سوی گمرک ایران تبادلات کالایی و ترانزیتی افزایش یافته و هزینه‌های ترانزیتی و توقفات مرزی کاهش یافته است.
معاون مدیر کل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: گمرک و پایانه مرزی بازرگان در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با دارا بودن زمینه‌ها و زیرساخت‌های بالقوه برای ورود به کارنه تیر در راستای کاهش توقفات کامیون‌ها آمادگی لازم را دارد.
وی افزود: دومین پروژه تیر با کشور آذربایجان طی ماه‌های گذشته با حضور ریاست کل گمرک ایران در مرز آستارا افتتاح شد که در حال حاضر کشور ایران با دو کشور آذربایجان و ترکیه پروژه کارنه تیر را اجرا می‌کند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا