حادثه برخورد قطار محور سمنان-دامغان را پیگیری کنید

بازار ایران – به گزارش بازار ایران، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، نامه درخواست ۱۶۱ نماینده، برای تسریع در پیگیری حادثه برخورد قطار، در محور سمنان – دامغان را قرائت کرد.

Semnan

در این نامه آمده است: درحالی‌که دو سال و نیم از حادثه برخورد دو قطار مسافربری در محور سمنان – دامغان می‌گذرد، هنوز از نتیجه بررسی‌های این حادثه و معرفی مقصران و مجازات آنان خبری نیست؛ در این سانحه دلخراش ۴۷ تن از هموطنان جان خود را از دست داده و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند. دادستان عمومی و انقلاب سمنان با بیان اینکه برخی از افرادی که در این واقعه در مظان اتهام بوده، در زمره مقامات هستند، رسیدگی به این پرونده را در صلاحیت دادستان تهران دانسته، به همین علت پرونده را در اسفندماه ۹۵ به تهران ارجاع داده است.

در ادامه این نامه آمده است: در شرایطی که شاهدیم در حادثه سقوط اتوبوس دانشجویان مرکز علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که به نوبه خود در زمره آلام تسکین ناپذیر قرار دارد (در ۵ دی‌ماه ۹۷)، پس از ۶ ماه گزارش حادثه توسط سخنگوی کمیسیون آموزش قرائت و دانشگاه آزاد مقصر اعلام شد و اولین جلسه دادگاه آن نیز در خرداد سال جاری برگزار شد، اما امروز عدم معرفی و محاکمه عاملان و دست‌اندرکاران حادثه قطار سمنان-دامغان، اسباب بی‌اعتمادی به عملکرد دستگاه قضائی را فراهم نموده است. بنابراین فوریت قرائت گزارش در مجلس و اعلام نتیجه رسیدگی قوه قضائیه را خواستاریم.

نجفی

پورسیدآقایی که به محض گرفتن مدرک کارشناسی‌اش در دانشگاه، همواره بالاترین پست‌ها را در راه‌آهن ایران داشته، در زمان حادثه قطار نیشابور(۲۹ بهمن سال ۱۳۸۲ با ۳۲۰ نفر کشته و ۴۶۰ نفر زخمی) بدلیل اشتغال به تحصیل حین خدمت دولتی، صرفا عضوهیات مدیره بود. و توانست از حادثه نیشابور خودش را کنار بکشد، ولی پیگیری نمایندگان در خصوص تصادف قطار در محور سمنان –دامغان، می‌تواند به خودسری‌هایش در سازمان ترافیک تهران پایان بخشد.
مدیرعامل مستعفی راه‌آهن که این روزها در سازمان ترافیک ترکتازی می‌کند، ازجمله مدیرانی است که با اتوبوس نجفی به شهرداری تهران وارد شد و شهرداران پس از او هم توان مهارش را تاکنون نداشته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا