اخبار برگزیدهبازار بین‌الملل

تحریم ایران رشد اقتصادی جهان را کند کرد

بازار ایران – به گزارش پایگاه رسمی صندوق بین المللی پول، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در صورت بهبود رشد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه و بازارهای نوظهور مانند ایران، آرژانتین، ترکیه و ونزوئلا شاخص اقتصاد جهانی در سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ با رشد رو به ‌رو خواهد شد.

بر اساس ان گزارش، بیش از ۷۰درصد از رشد اقتصادی سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ به کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور ارتباط دارد.

به گزارش پایگاه رسمی صندوق بین المللی پول، اقتصاد کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا، انگلیس، ژاپن و کشورهای منطقه یورو در سه ماه اول ۲۰۱۹ با رشد روبه‌رو شدند.

در این گزارش همچنین پیش‌بینی شده است: مادامی که این کشورهای برای توسعه رشد اقتصادی خود به تقاضاهای خارجی وابسته‌اند، ممکن است رشد اقتصادی این کشورها در آینده با سرعت کمتری پیش رود.

به عنوان مثال پیش‌بینی شده است میزان رشد اقتصادی آمریکا تا پایان ۲۰۱۹ با رشد یک دهم درصدی تا ۱.۹ درصدی روبه‌رو شود. ولی به باور شماری از تحلیلگران اقتصادی این رقم به سبب جنگ تعرفه‌ای این کشور با چین ممکن است به ۱.۷ درصد تنزل یابد.

بر اساس این گزارش،‌ همچنین پیش‌بینی شده است میزان رشد اقتصادی در اقتصادهای در حال توسعه و بازارهای نوظهور تا پایان ۲۰۱۹ با ۳ دهم درصد کاهش به ۴.۱ درصد و تا پایان سال ۲۰۲۰ با یک دهم درصد کاهش به ۴.۷ درصد برسد.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد اتخاذ سیاست پولی مناسب از سوی اقتصادهای بزرگ جهان سبب بهبود وضع اقتصادی در بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه شده است ولی تشدید بحرانهای تجاری این کشورها را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

بر اساس این گزارش، احتمالا تشدید جنگ تعرفه‌ای میان آمریکا و چین در ماه مه (اردیبهشت-خرداد ۹۸) سبب می‌شود میزان تولید ناخالص داخلی جهانی در سال ۲۰۲۰ با کاهش نیم درصدی روبه‌رو شود.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا