چطور گردش روی مدار فیروزه‌ای، هزینه‌های موبایل را کم می‌کند؟

بازار ایران؛ علی خرسندی کرباسدهی – راه‌حل چیست؟ مدار فیروزه‌ای. اپراتور اول با مدار فیروزه‌ای به مشترکین همراه اول این امکان را داده تا هر زمان نیاز به اینترنت و مکالمه طولانی داشتند، با چند کلیک در اپلیکیشن مدارفیروزه‌ای هزینه‌هایشان را کنترل کنند.

کاهش هزینه‌ها با مدار فیروزه‌ای

مدار فیروزه‌ای یکی از طرح‌های پرطرفدار همراه اول در سال‌های اخیر است. افرادی که می‌خواهند در یک بازه زمانی مشخص مکالمه طولانی داشته باشند یا احیاناً به حجم ترافیک بیشتری نیاز دارند، بهتر است با نصب اپلیکیشن مدار فیروزه‌ای، هزینه‌هایشان را کاهش دهند. چه مشترک سیمکارت‌های دائمی باشید، چه مشترک سیمکارت‌های اعتباری همراه اول، به‌سادگی چند کلیک می‌توانید از مزیت‌های مدار فیروزه‌ای بهره‌مند شوید.

همان‌طور که گفتیم بسته‌های مدار فیروزه‌ای، بسته‌های اینترنت و بسته‌های مکالمه کوتاه مدت‌(ساعتی) و به‌صرفه‌ای هستند که قیمت آن‌ها در ساعات و مکان‌های مختلف شبکه همراه اول متفاوت خواهد بود. برای آگاهی از بسته‌های پیشنهادی خود کافی است *121# را شماره‌گیری کنید.

مشترکان با ارسال پیامک یا شماره‌گیری کد USSD در سیستم ثبت‌نام می‌کنند. پس از آن از طریق کد USSD یا اپلیکیشن مدارفیروزه‌ای از تخفیف مکالمه و همچنین بسته‌های پیشنهادی مطلع می‌شوند.

photo 2019 07 31 11 09 53

برای فعال‌سازی بسته مدار فیروزه‌ای باید تا اتمام اعتبار زمانی یا حجم بسته صبر کنید؛ اما محدودیتی ازنظر تعداد بسته‌های قابل فعال‌سازی در یک روز وجود ندارد.

البته بسته‌های دیتا و مکالمه به‌صورت هم‌زمان قابل فعال‌سازی هستند؛ اما دو بسته دیتا مدار فیروزه‌ای یا دو بسته مکالمه در مدار فیروزه‌ای را نمی‌توان به‌طور هم‌زمان فعال کرد.

درباره اولویت مصرف بسته‌های مدار فیروزه‌ای به علت اعتبار زمانی کوتاه آن‌ها از همه بسته‌های فعلی بالاتر است. با توجه به اینکه این بسته‌ها قابلیت رزرو ندارند، اگر از مشترکانی هستید که قبلاً بسته نداشته‌اند، باید در مدیریت مصرف خود پس از اتمام بسته مدار فیروزه‌ای دقت کنید.

کدهایی که برای مدارفیروزه‌ای به‌ آن‌ها نیاز دارید:

سرویس

کد دستوری

دیتا

*121*1#

مکالمه

*121*2#

وضعیت

*121*3#

راهنما

*121*4#

 

 

نکته:

فراموش نکنید که منظور از مکالمه در مدار فیروزه‌ای، صرفاً شامل مکالمه‌های درون شبکه می‌شود و درصورتی‌که با اپراتورهای دیگر صحبت کنید، تعرفه عادی لحاظ می‌شود.

 

۷ نکته‌ای که برای استفاده از مدار فیروزه‌ای باید در نظر داشته باشیم؟

۱- اپلیکیشن مدار فیروزه‌ای نیز برای آگاهی از بسته‌های پیشنهادی در هر ساعت در دسترس قرار دارد.

۲- این بسته‌ها برای همه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول قابل فعال‌سازی هستند.

۳- این بسته‌ها قابلیت رزرو ندارند و برای فعال‌سازی بسته مدار فیروزه‌ای بعدی باید تا اتمام قبلی (اعتبار زمانی یا حجم بسته، هرکدام که زودتر اتفاق افتد) صبر کرد اما محدودیتی ازنظر تعداد بسته‌های قابل فعال‌سازی در یک روز وجود ندارد.

۴- شایان‌ذکر است که بسته دیتا مدار فیروزه‌ای و بسته مکالمه مدار فیروزه‌ای به‌صورت هم‌زمان قابل فعال‌سازی است، اما دو بسته دیتا مدار فیروزه‌ای یا دو بسته مکالمه مدار فیروزه‌ای خیر. (در هر زمان حداکثر یک بسته مدار فیروزه‌ای دیتا و یک بسته مدار فیروزه‌ای مکالمه قابل فعال‌سازی است.)

۵- اولویت مصرف بسته‌های مدار فیروزه‌ای از همه بسته‌های فعلی بالاتر است.(به علت اعتبار زمانی کوتاه آن‌ها)

۶- با توجه به اینکه این بسته‌ها قابلیت رزرو ندارند، مشترکینی که قبلاً بسته نداشته‌اند باید در مدیریت مصرف خود پس از اتمام بسته مدار فیروزه‌ای دقت کنند، چراکه پس از اتمام بسته مدار فیروزه‌ای، مصرف ایشان با تعرفه عادی محاسبه خواهد شد.

۷- منظور از مکالمه دربسته‌های مکالمه فیروزه‌ای مکالمه درون شبکه است و مکالمات خارج شبکه با تعرفه عادی محاسبه می‌شود.

 

برای دانلود اپلیکیشن مدار فیروزه‌ای می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا