تابلوی ۵ بانک نظامی ادغامی تا پایان امسال واحد می‌شود

بازار ایران – «محمدکاظم چقازردی» در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت ادغام بانکهای نظامی با بانک سپه، افزود: مهم‌ترین طرح بانکی کشور، هم اکنون مربوط به ادغام بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری در بانک سپه است.

وی ادامه داد: چنین ادغامی در سال‌های پس از پروزی انقلاب اسلامی، بی‌سابقه بوده و در عرصه جهانی نیز تنها یک یا دو تجربه مشابه وجود دارد که البته نوع و مدل آن، تفاوت داشته است.

مدیرعامل بانک سپه اضافه کرد: ادغام بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری در بانک سپه، اصلاح ساختاری نظام بانکی به شمار رفته و بر اساس مصالح و مقتضیات کشور انجام می‌شود.

چقازردی با اشاره به سابقه تشکیل بانک‌های نظامی در دهه ۱۳۸۰ گفت: در آن دوره زمانی بر اساس شرایطی که در کشور به علت تحریم ها وجود داشت، بانک‌های نظامی تشکیل شدند، اما اکنون ضرورت ادغام آنها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه روند ادغام بانک‌ها طبق مسیر تعیین شده پیش می‌رود، اضافه کرد: در حال حاضر مراحل اصلی ادغام را پشت سر گذاشته‌ایم.

مدیرعامل بانک سپه افزود: از طرف بانک سپه یک نماینده در هیات مدیره بانک‌های مشمول ادغام، تعیین شده تا همه اقدامات آن بانک‌ها در فرایند ادغام رصد شود.

وی اضافه کرد: همچنین حضور این نماینده‌ها در هیات مدیره بانک ها باعث می‌شود تا ابزارها و توانمندی های آن بانک‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و استفاده شود.

چقازردی با اشاره به جزئیات روند ادغام گفت: بانک سپه دارای یک هزار و ۶۰۰ شعبه در سراسر کشور است که با ادغام بانک‌های یاد شده، تعداد شعب آن به چهار هزار و ۵۰۰ شعبه افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: همچنین شمار کارکنان بانک سپه نیز از ۱۵ هزار و به ۴۳ هزار نفر افزایش می یابد.

چقازردی با خاطر نشان کردن اینکه با ادغام پنج بانک و موسسه اعتباری نظامی، بانک سپه به بزرگترین بانک کشور تبدیل می‌شود، اظهار داشت: این ادغام می‌تواند کارامدی نظام بانکی کشور را در سال‌های آینده افزایش می‌دهد.

مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه نیروی انسانی و کارکنان بانک‌های مشمول ادغام در قالب این طرح حذف نمی‌شوند، گفت: هرم سنی نظام مدیریتی بانک سپه به علت قدمت این بانک، بالاست اما با انجام ادغام، نیروهای جدید و جوان به این بانک تزریق می‌شود.

وی درباره ترازنامه مالی بانک‌های مشمول ادغام نیز اضافه کرد: بررسی روند ارزشگذاری ترازنامه مالی این بانک ها نشان می‌دهد که بیشتر آنها در وضعیت مناسبی قرار دارند.

چقازردی با بیان اینکه بیشتر سهام این بانک‌ها به بانک سپه منتقل شده است، ادامه داد: تا پایان امسال، تابلوهای بانک‌های مشمول ادغام واحد می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به نقش نظام بانکی در رونق تولید، گفت: در چهار ماه نخست امسال بیش از ۹۵ درصد منابع جذب شده، صرف پرداخت تسهیلات شده است.

مدیرعامل بانک سپه اضافه کرد: در چهار ماه نخست امسال حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات داده شده که ۳۴ هزار میلیارد ریال از آن مربوط به واحدهای کوچک اقتصادی بوده است.

چقازردی ادامه داد: همچنین در سه سال اخیر حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای صنعت خودروسازی کشور تامین شده است.

بانک مرکزی روز ۱۱ اسفند سال ۹۷ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برنامه ادغام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه تدوین شده و بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در این بانک دولتی ادغام خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا