بازارچه

عقب‌نشینی پورسیدآقایی در برابر پلیس راهور

بازار ایران؛ علی خرسندی کرباسدهی – این‌که پولی شدن ورود به این منطقه چگونه قرار است میزان آلودگی هوای تهران را کاهش دهد؛ پرسشی است که تاکنون هزاران بار از سوی کارشناسان و مسئولان مختلف مطرح شده است، ولی کمتر مقامی در شهرداری تهران حاضر به پاسخ‌گویی به این پرسش شده است.
پلیس راهور تهران از سال گذشته شکایتی را علیه اقدامات مطالعه نشده معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تسلیم دستگاه قضایی کرده است که به تازگی دیوان عدالت این شکایت را وارد دانسته است.
پلیس معتقد است زیرساخت‌های لازم برای تغییر شرایط حمل‌ونقلی ایجاد نشده و اعمال فشار اقتصادی به شهروندان به‌منظور درآمدزایی برای شهرداری؛ به بهانه مبارزه با آلودگی هوا وجود ندارد و تصمیم معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پولی کردن دسترسی شهروندان به حلقه دوم ترافیک تهران، گره‌های ترافیکی شهر را تشدید کرده است.
دو هفته پس از اعلام نظر اولیه دیوان عدالت در خصوص وارد دانستن شکایت پلیس از معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران، پورسیدآقایی اعلام کرده که به‌منظور تعدیل ترافیک پایتخت، گروهی را مأمور مطالعه برای تغییر رینگ شمالی حلقه دوم ترافیکی تهران کرده است.
براساس این طرح، رینگ شمالی حلقه دوم ترافیک از بزرگراه شهید همت به بزرگراه حکیم اصلاح خواهد شد. پلیس بارها اعلام کرده که افزوده شدن حکیم به مسیرهای دسترسی شهروندان می‌تواند ترافیک شمال تهران را روان‌تر کند.
کارشناسان بر این باور هستند که در روزهای نخست مهرماه، درگیری‌های پلیس راهور با این معاون شهرداری تهران بدلیل محدودیت‌هایی که برای تردد شهروندان ایجاد کرده است، تشدید شده و پیش‌بینی می‌کنند که حتی پلیس راسا عدم اجرای محدودیت در حلقه دوم ترافیکی را رسانه‌ای کند.
محسن پورسیدآقایی که دوسال و نیم پیش و پس از دومین حادثه خونین در راه‌آهن کشورمان که منجر به کشته و زخمی شدن 150 نفر شد با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به منظور جلوگیری از تشدید فشارها سر وزیر وقت از بازنشستگی و استعفایش از مدیریت راه‌آهن خبر داد. سه هفته پیش 161 نماینده مجلس با امضای طوماری از روسای قوای مقننه و قضائیه خواستند تا درباره طولانی شدن مسیر رسیدگی به این پرونده که منجر به استعفای پورسیدآقایی شد، توضیح دهند. پلیس راهور تهران هم پرونده دیگری را بدنبال اعمال مقررات جدید ترافیکی در تهران ، علیه پورسیدآقایی گشوده است که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری پرونده تخلفات پورسیدآقایی بسته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا