اخبار برگزیدهبازار ایران

برکناری مدیرعامل صندوق بازنشستگی

بازار ایران – صندوق بازنشستگی کشوری یکی از دو صندوق بزرگ بیمه‌ای کشور است که امور بازنشستگی و مستمری، کارکنان رسمی دولت را عهده‌دار است. سازمان تأمین اجتماعی دیگر صندوق بیمه‌ای کشور، مسئولیت بازنشستگی کارگران را بر عهده دارد.
زمزمه‌های تغییر مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از همان روزهای اول انتصاب صالحی در فروردین‌ماه سال جاری به صدا در آمد تا اینکه سازمان بازرسی کل کشور این انتصاب را غیرقانونی خواند. در همین راستا از ماه‌ها پیش اخبار جسته گریخته، از نارضایتی رئیس‌جمهوری از انتصاب یک فرد «فاقد صلاحیت» به سمت مدیرعاملی مهمترین صندوق بازنشستگی کشور حکایت داشت. رئیس‌جمهور با عنوان اینکه جوانگرایی مدنظر دولت تدبیر و امید باید همراه با شایسته‌سالاری باشد از این انتخاب ابراز نارضایتی کرده بود.

 

 

خبرنگار «امروز» در این مدت در تماس با نزدیکان شریعتمداری با این پاسخ مواجه می‌شد که «مهمترین مساله وزارت کار و رفاه اجتماعی موضوع اشتغال و تأمین اجتماعی مردم و همچنین رسیدن به وضع بازنشستگان و مستمری‌بگیران است نه اینکه چه کسی در این سمت انتصاب شده است؟» درواقع تیم مدیریتی محمد شریعتمداری با فرافکنی از پاسخگویی به علت این انتصاب شانه خالی کردند. تا اینکه امروز آقای وزیر، ناچار به عزل صالحی شد. میعاد صالحی متولد 1361، قاری قرآن و دبیر کارگروه قرآنی بنیاد ملی نخبگان است. وی عضو شورای مرکزی یک گروه اصولگرا به نام «جریان مردمی انقلابی جماران» است که افراد دیگری همچون وحید یامین پور مجری تلویزیون، کاوه اشتهاردی و محمد محمدی نیز از دیگر اعضای شورای مرکزی آن گروه هستند.
نعمت‌الله ایزدی که امروز به عنوان سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شد، بیشتر به عنوان دیپلمات شناخته می‌شود. وی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به عضویت هیات مدیره صندوق بازنشستگی درآمده بود، او نیز یک مدیر اقتصادی نبوده است. بنابراین باید منتظر ماند و دید آینده صندوق بازنشستگی کشوری چه می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا