بازارچه

طرح کاهش آلودگی با هدف کسب درآمد است

بازار ایران – سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: دغدغه اصلی ما توسعه انضباط ترافیکی است چرا که بنا داریم با کمک رسانه‌ها از مهر ماه این طرح را شروع کنیم.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: توجه به خطوط عابر پیاده، استفاده از زیرگذر و روگذر برای عبور، توقف خودروها قبل از خط عابر پیاده و استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت سواران و عدم حرکت در خطوط ویژه و پیاده‌رو همچنین حرکت بین خطوط خودروها از جمله برنامه‌های پیش‌رو توسط پلیس راهور است.
وی گفت: ۲۷ درصد کشته‌ها عابران پیاده هستند؛ در محورهای شمالی کشور نیز ۸۲ درصد کشته ها عابران پیاده و موتورسیکلت‌ها بوده‌اند.
سردار هادیانفر گفت: از ابتدای سال تا بیست و دوم مرداد ماه بیش از ۶ هزار و ۵۳۴ نفر در اثر حوادث ترافیکی در شهرها و جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند.
وی به موضوع طرح زوج و فرد که پرسش خبرگزاری فارس بود پرداخت و گفت: موضوع اخذ عوارض غیرقانونی در محدوده زوج و فرد در سال ۹۷ در دیوان در حال رسیدگی است.
رئیس پلیس راهور ناجا به طرح جدید کاهش آلودگی هوا که به جای طرح زوج و فرد در تهران در حال اجراست پرداخت و گفت: این طرح در حال بررسی داریم و عن قریب نتیجه بررسی را برای شهرداری می فرستیم.
سردار هادیانفر تصریح کرد: دو موضوع در طرح جدید کاهش آلودگی هوا در حال بررسی است و اینکه آیا بر روی ترافیک اثر مثبت داشته یا نه و اینکه در کاهش آلودگی چقدر تاثیر داشته است.
وی ادامه داد: تهران یک ظرفیتی برای تردد خودروها دارد هم اکنون ۴ میلیون خودرو در تهران تردد می‌کنند؛ در سال گذشته در طرح زوج و فرد در هفته دو روز رانندگان اجازه تردد داشتند اما در طرح فعلی یک و نیم روز استفاده می شود.
وی گفت: برآورد ما از طرح فوق این است که این طرح کارساز نیست گرچه خیلی از مردم را بدهکار می‌کند و اینکه ما معتقدیم که وقتی یک و نیم روز رایگان است مازادش را هر کسی که پول دارد می‌تواند بپردازد و تردد کند و این طرح بیشتر با هدف کسب درآمد توسط شهرداری است نه کاهش آلودگی و ترافیک.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا