«دبیرخانه دائمی جشنواره ها» در مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران افتتاح شد

بازار ایران – زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در این جلسه با تأکید بر این نکته که ایده برگزاری جشنواره «آرزوهای مردم تهران» حدود 9 ماه پیش مطرح شده بود، اما با توجه به تغییرات کلان در سطح مدیریت شهرداری امکان برگزاری آن وجود نداشت؛ گفت: اخیراً ایده راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره از سوی آقای محمدی مطرح شد، اما سؤال اصلی اینجاست که جشنواره‌ها قرار است به چه منظور برگزار شوند، آیا این جشنواره‌ها می‌توانند ما را در رسیدن به هدف خود یاری کنند و شهر تهران را به عنوان یک نماد مشخص در سطح ملی، محلی و منطقه‌ای معرفی کنند؟

وی با بیان اینکه برای این امر باید یک خط‌مشی خاص با توجه به رویکردهای شورای پنجم، مدیریت شهری و برنامه سوم توسعه مشخص شود؛ اظهار کرد: اگر مردم شهر به مدیریت شهری باور نداشته باشند چگونه می‌توان برای آنها برنامه‌ریزی کرد؟ برای پر کردن شکاف میان مردم و مدیریت شهری باید جشنواره‌هایی راه‌اندازی شوند که فاصله مردم را با مدیریت شهری کم کنند. در این صورت است که مردم مدیریت شهری را باور می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره «تهران خوب من» اضافه کرد: در این جشنواره مردم می‌توانند آرزوهای خود برای تهران را مطرح کنند و این موضوع باعث تعادل‌بخشی بین مدیریت شهری و شهروندان می‌شود و بی‌اعتمادی آنها نسبت به مدیریت شهری از بین می‌رود. برای برگزاری این جشنواره با سازمان فاوا مذاکراتی انجام شده و مقدمات آن در حال فراهم شدن است.

ضرورت تعریف برند تهران برای عموم شهروندان

در ادامه این جلسه غلامحسین محمدی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با ارتباطات و دیپلماسی شهری، موضوعی است که مورد توجه مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران است، گفت: جشنواره‌ها باید جریان‌ساز و متناسب با رویدادهای فرهنگی باشند تا ما را به اهداف خود نزدیک کنند، به همین منظور باید در حوزه ارتباطات و دپیلماسی اقدامات مؤثری انجام شود و این اقدامات به طور حتم باید با نیازهای شهر در حوزه ارتباطات و دیپلماسی مرتبط باشد. وی با اشاره به توسعه برند تهران برای عموم شهروندان تصریح کرد: برند تهران باید برای عموم شهروندان و سایر ذی‌نفعان از جمله رسانه‌ها، تشکل‌های اجتماعی و … تعریف شود و برای این منظور به یک کار جدی نیازمند داریم. این موضوع ضرورتی است که پیش از این به آن توجه کافی نشده و با توجه به احکام برنامه سوم توسعه به این نتیجه رسیدیم تا برگزاری تعدادی جشنواره را در سال 99 – 98 در دستور کار خود قرار دهیم تا در رویدادی موسوم به 1400 این اقدامات برای شهروندان تهرانی نمود همگانی پیدا کند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به اینکه به این منظور دبیرخانه دائمی جشنواره ها راه‌اندازی خواهد شد، افزود: در این دبیرخانه سیاست‌های کلی اندیشیده می‌شود و بر اساس آن برای هر جشنواره تصمیم‌گیری خواهد شد.

محمدی ادامه داد: به دنبال ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره، ایده‌ای از سوی خانم نژادبهرام عضو محترم شورای شهر تهران مبنی بر برگزاری جشنواره «آرزوهای مردم تهران» مطرح شد که سیاست‌گذاری اجرای این جشنواره از امروز آغاز خواهد شد و ما امیدواریم که بتوانیم در آینده جشنواره‌های خوبی را با همکاری اعضای شورای شهر برگزار کنیم و در این باره به جدی گرفتن نقش همه عوامل، کارشناسان، مدیران و به خصوص بانوان شاغل در شهرداری تهران توجه ویژه می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا