بازارچه

تندیس استاد عزت الله انتظامی رونمایی شد

بازار ایران – اولین سالگرد درگذشت عزت الله انتظامی در ۲۶ مرداد ماه در باغ موزه فردوس برگزار شد. در این مراسم که با حضور اعضای شورای شهر تهران برگزار شد از تندیس استاد انتظامی نیز رونمایی و خیابانی در حوالی خانه موزه استاد انتظامی نیز به نام ایشان نام گذاری شد.

شهرداری منطقه ۱ به جای ساخت و ساز به فرهنگ تاکید دارد

حمید موسوی؛ شهردار منطقه ۱ در مراسم بزرگداشت عزت الله انتظامی گفت: استاد انتظامی از هنر ممکن است اعتبار گرفته باشند اما به فرهنگ این مرز و بوم اعتبار بخشید لذا  از خانواده شان تشکر میکنم چرا که برای تاسیس خانه موزه استاد کمک کردند و وسایل استاد انتظامی را در اختیار ما قرار دادند.

وی افزود: استاد انتظامی ۷۰ سال در اوج بودند و وظیفه ما بود که برای گرامی داشت ایشان  قدم کوچکی برداریم.مهم این است که امر فرهنگ را توسعه ببخشیم و بر خود می بالیم که در محضر خانواده استاد انتظامی هستیم و اگر ایشان نیستند یادگاران گرانقدری از خود به جای گذاشته است.

موسوی تاکید کرد: مدیریت شهری منطقه ۱ به جای ساخت و ساز به مسائل فرهنگی تاکید دارد و خانه موزه استاد انتظامی  را به همین منظور افتتاح کردیم و معابر شهر به نام عزیزان آماده کرده ایم تقدیم به همه عزیزان این مرز و بوم می‌کنیم.

استاد انتظامی اولین کسی است در جشنواره های خارجی گرامی داشته شد

در ادامه این مراسم ایرج راد از مفاخر سینما با ایراد سخنرانی گفت: عزت الله انتظامی هنرمندانه زندگی کرد و در لحظاتی که در اوج بازیگری قرار داشت با ادامه تحصیل به دانشگاه تهران امد و هر یک از استادها او را در نیمکت میدیدند سر تعظیم فرود می آوردند اما انتظامی متواضع بود و همه متدها را انجام میداد.

وی تاکید کرد: او وقت شناس بود و هیچ زمان در هیچ کجا تاخیر نداشت. استاد انتظامی همه سالها که در خدمتش بودم همیشه با فولکس واگن گرجه ای می آمد و دور میدان فردوسی قدم میزد و سپس سر تمرین می آمد. او هنرمند عاشقی بود.

راد اظهار کرد: استاد انتظامی افتخار هنر این مملکت است و مرد تئاتر و افتخار سینماست.

هرگز از پیش پرده خوانی استاد چیزی در دست نداریم و بعدها در تالار سنگلچ یا در سفرها، یک ساعت قبل از نقش با کسی حرف نمیزد و همه از او یاد می گرفتیم. او در کنار متن یادداشت می کرد و با کارگردان در میان می گذاشت.

وی افزود: استاد انتظامی اولین کسی است که بزرگداشتش را در خارج کشور گرفتند و یونسکو برایش بزرگداشت گرفت. ما باید با این بزرگان آشنا شویم و هنرشان درس داده شود.

وی در پایان اظهار کرد: پیشنهاد می کنم در جشنواره های مختلف نام این عزیزان را مزین کرده و آثار را در دسترس عموم قرار بدهیم همچنین در جشنواره فیلم فجر هر سال با نام یک نفر باشد و همواره این اساتید را گرامی بداریم چرا که فرهنگ را گرامی داشته ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا