تسهیلات ۵ هزار میلیارد ریالی بانک صادرات برای دانشگاه پیام نور

بازار ایران – تفاهم نامه مشترک بین بانک صادرات ایران و دانشگاه پیام نور صبح شنبه، دوم شهریور ماه در بانک صادرات ایران با حضور مدیرعامل بانک صادرات، رییس دانشگاه پیام نور و برخی از مدیران بانکی و چهره های دانشگاهی به امضا رسید.

«حجت الله صیدی» مدیرعامل بانک صادرات ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک بانک صادرات ایران و دانشگاه پیام نور گفت: بانک صادرات در عمر ۶۸ ساله بارها نقش آفرینی کرده و از ابتدای تاسیس با نیت توسعه اقتصادی کشور این بانک تاسیس شد.
وی افزود: مهمترین ابزار توسعه، آموزش است و هیچ چیز در توسعه به اندازه آموزش نقش ندارد زیرا به باروری فرهنگی جامعه می‌انجامد.
وی به گستردگی شعب بانک صادرات و دانشگاه پیام نور در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور، خانواده‌ای بیش از ۵۰۰ هزار نفری را اداره کرده و خدمات می‌دهد.
صیدی افزود: در سراسر تاریخ این دانش بوده که ایران را در برابر مشکلات حفط کرده و باعث بالندگی شده است.
وی با اشاره به اینکه بانک صادرات در سال‌های اخیر تلاش کرده منابع خودش را به مصارف بهتر برساند، ادامه داد:  در این راستا همکاری با دانشگاه پیام نور را گسترش دادیم زیرا یکی از بزرگترین دانشگاه‌های ایران و منطقه به شمار می‌رود.
مدیرعامل بانک صادرات تاکید کرد: در این تفاهم نامه علاوه بر تسهیلات دانشجویی، تسهیلاتی نیز برای  اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به طرح‌های تشویقی برای دانشجویان و اساتید برتر اشاره کرد.
وی ادامه داد: امیدواریم این همکاری باعث سرعت گرفتن توسعه در کشور شود.

تسهیلات بلند مدت برای دانشجویان پیام نور
در ادامه این مراسم، «محمدرضا زمانی» رییس دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور با ۴۳۰ هزار دانشجوی فعال در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.
وی ادامه داد: ۵۰۰ واحد در داخل کشور فعال هستند که ۴ هزار عضو هیات علمی تمام وقت در آن حضور دارند و در هر ترم نیز تعدادی از اساتید مدعو هستند.
زمانی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور دولتی است اما بخشی از هزینه تحصیل را از دانشجو در قالب شهریه می‌گیرد، افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی، احساس کردیم پرداخت همین مقدار شهریه نیز برای خانواده ها مشکل باشد زیرا اکثر دانشجویان این دانشگاه را طبقات متوسط و پایین جامعه تشکیل می‌دهند.
رییس دانشگاه پیام نور تاکید کرد: در وزارت علوم صندوق رفاه دانشجویی وجود دارد و  تلاش کردیم سهنیه دانشگاه پیام نور را از این صندوق  افزایش دهیم اما با توجه به تعداد دانشجویان تسهیلات ان صندوق کافی نبود و با بانک های مختلف صحبت کردیم تا هزینه ها تامین شود.
وی گفت: یکی از بانک ها که همکاری خوبی داشت بانک صادرات بود و با امصای این تفاهم نامه دریافت تسهیلات از این بانک برای دانشجویان، از اواسط شهریور قابل اجراست.
زمانی با بیان اینکه زمانی وام قرص الحسنه دانشجویی برای مقطع کار شناسی را یک میلیلون تومان برای ۱۰ ترم با باز پرداخت ۶۰ ماهه عنوان کرد و گفت: برای مقطع کارشناسی ارشد ۲.۸ میلیلون تومان در هر ترم با باز پرداخت ۳۰ ماهه و در مقطع دکتری هم  ۷.۵ میلیون تومان در ۹ ترم با بازپرداختی ۵۴ ماهه در نظر گرفته شده است تا دانشجویان مشکلی در تامین شهریه نداشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین در این تفاهم نامه وامی برای حافظین قران تا سقف ۲۰ میلیون تومان در نطر کرفته شده است.

گسترش بانکداری خرد در بانک صادرات
همچنین اصغر ابوالحسنی، رئیس کمیته پولی و بانکی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم با اشاره به اینکه گسترگی شعب دانشگاه پیام نور و بانک صادرات در سراسر کشور، گفت: از بعد خارجی نیز بانک صادرات تا پیش از تحریم‌ها بخش بزرگی از سود خود را از سود ارزی از شعب خارجی بود که با تحریم‌ها به مشکل خورد.
وی نکته جدید در این تفاهم‌نامه را توجه به بخش بانکداری خرد بانک صادرات با خانواده پیام نور دانست و افزود: با این تفاهم‌نامه این مدل از بانکداری گسترش پیدا می‌کند.
ابوالحسنی ادامه داد: کمک هزینه شهریه دانشجویان برای رفع دغدعه ۵۰۰ هزار خانوار انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای برای کمک هزینه خرید مسکن اساتید و هیات علمی دانشگاه‌ها دارد که این تفاهم نامه در ان زمینه نیز فعال خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا