سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری صندوق ضمانت صادرات ایران

بازار ایران – افروز بهرامی با اشاره به ارسال نامه ای برای رییس جمهور در خصوص تقویت صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار داشت: صندوق ضمانت صادرات ایران از نظر قدرت مالی با سایر صندوق های ضمانت صادرات در کشورهای منطقه قابل مقایسه نیست.
وی توضیح داد: سرمایه صندوق ضمانت صادرات عربستان ۴ میلیارد دلار است یا اگزیم بانک ترکیه که مسئولیت های مرتبط با ضمانت صادرات را بر عهده دارد، سرمایه‌ای دو میلیارد دلاری دارد اما سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران تنها ۱۰۰ میلیون دلار است.
رییس صندوق ضمانت صادرات ادامه داد: سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری صندوق ضمانت صادرات به معنای آن است که سرمایه ما تنها معادل دو دهم درصد از کل صادرات غیر نفتی است و با این رقم در حال پوشش صادرات غیرنفتی کشور هستیم.
بهرامی خاطرنشان کرد که با وجود رقابت نابرابر صندوق ضمانت صادرات ایران با کشورهای منطقه، در ارزیابی های بین المللی انجام شده، صندوق ضمانت صادرات ایران رتبه نخست را در بین کشورهای منطقه به دست آورد و برای اولین بار مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات توانست جایگاه هیات مدیره «اتحادیه امان» را به دست بیاورد که در شرایط تحریم می تواند کمک شایانی به کشور در دور زدن تحریم‌ها داشته باشد.
وی درباره فعالیت‌های این صندوق نیز گفت: در فعالیت‌های جدیدی که آغاز کرده‌ایم، سبد مشتریان خود را متنوع کرده‌ایم. تا پیش از این پتروشیمی‌ها ۹۰ درصد مشتریان صندوق را تشکیل می دادند، اما در حال حاضر شرکت‌های بزرگ معدنی با توجه به تفاهم نامه‌ای که با ایمیدرو امضا کرده‌ایم به جمع مشتریان ما پیوسته‌اند.

 منبع: ایبِنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا