رویکرد حمایت گرایانه شورا از اقدامات شهرداری در مراسم اربعین

بازار ایران – محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی در یکصد و شصت و دومین جلسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوسال اخیر رویکرد شورای شهر، مدیریت شهری و شهرداری در جهت تکریم آئین های عاشورایی و اربعین حسینی بوده است، اظهار کرد: متاسفانه در این دو سال در راستای دادن آدرس غلط و پوشاندن اشتباهات گذشته شاهد ارائه اطلاعات و سیاه نمایی بوده ایم که شورای شهر و شهرداری رویکرد همراهانه نسبت به آئین عاشورایی و اربعین ندارد.

وی با بیان اینکه گزارش غلطی که در برخی خبرگزاری ها ارائه شده موید این حرف است، گفت: بر اساس این گزارش، ارائه طرح زیست شبانه از سوی کسانی صورت گرفته که با مشارکت شهرداری در برگزاری مراسم محرم، کمک به حسینه ها و تکایا و مشارکت در ساخت مساجد مخالفت زیادی داشتند.

حق شناس اضافه کرد: برخلاف آنچه در حال حاضر به عنوان مزایای اقتصادی و ایجاد نشاط در طرح زیست شبانه مدنظر است، این گزارش ها هدف اصلی اجرای طرح را ترویج سبک زندگی غربی و مخالف با آیین ها و روش های اسلامی و ایرانی دانستند. حال این مسائل را باید در کنار افزایش هزینه های بی مورد بودجه ای برای نیروی انتظامی و نهادهای قضایی، امنیتی و اطلاعاتی نیز قرار داد که برای برخورد با ناهنجاری ها در طول زیست شبانه هزینه های بسیاری بر دوش بودجه کشور قرار می‌دهد.

رییس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه من اعلام می کنم که شورا عملکرد حمایت گرایانه نسبت به اربعین داشته است، عنوان کرد: ما ۵ میلیارد بودجه ای که به اربعین اختصاص داده شده بود به ده میلیارد افزایش داده‌ایم و این نشان دهنده این رویکرد است.

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی در بحث سلامت سازی مراسم اربعین عملکرد چشم گیری داشته است و هزینه های غیر مربوط و اشتباه که تاکنون شکل می گرفت و هیچ نسبتی با بودجه مصوب نداشت را حذف کردیم . در دوره های قبل (چه در دوره نجفی و چه در دوره افشانی) سقف بودجه لحاظ شد و خود کمیسیون هم در وزارت کشور برای بررسی دقیق عملکرد مامور استخدام کرده بود.

حق شناس تاکید کرد: افزایش بودجه ای که برای اولین بار شاهد آن بودیم با سرفصل بودجه شهرداری مطابقت داشت و افزایش لازم در این دوسال را داشته ایم .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا