روابط عمومی

بانک‌ها باید خدمات دیجیتال بنکینگ ارائه کنند

بازار ایران – علی صالح آبادی در پنل تخصصی سی‌امین همایش بانکداری اسلامی ارائه خدمات بانکداری دیجیتال را یک ضرورت برای نظام بانکی دانست و خاطرنشان کرد: باید با بهره‌گیری از مفاهیم جدید در بانکداری دیجیتال و همچنین کسب‌وکارهای دیجیتال همپا با تحولات تازه گام برداریم، هرچند به دلیل عدم ارتباط با بانک‌های تراز اول دنیا در این زمینه دچار عقب‌ماندگی‌هایی شده‌ایم اما باید برای رسیدن به هدف موردنظر که همان رضایت مشتریان است گام برداریم.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران نگاه وثیقه محور را در رابطه بین بانک و سپرده پذیر، نگاهی منسوخ خواند و گفت در نظام بانکی دنیا اعتبارسنجی جای وثیقه را گرفته است چراکه با کلان شدن مطالبات دیگر وثیقه پاسخگو نیست و به جای آن اعتبار مشتری اهمیت پیدا می‌کند.
صالح آبادی افزود: در سیستم بانکی به سمت و سویی حرکت می‌کنیم که اگر مشتری از اعتبار کافی برخوردار بود، واجد دریافت تسهیلات است و این روند باید سرعت بیشتری بگیرد.
وی بر اهمیت موضوع نظارت بر مصرف تسهیلات تأکید کرد و گفت: متأسفانه نظارت مناسبی بر مصرف تسهیلات در کشور وجود ندارد، در حالیکه تخصیص درست و دقیق تسهیلات به هدف از پیش تعیین شده یک ضرورت و نشان‌دهنده عملکرد درست بانک است و می‌تواند از معوقات پیشگیری کند.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات در این نشست تخصصی به تشریح نقش بازار سرمایه در بهبود عملکرد بانک‌ها پرداخت و گفت: این تقسیم‌بندی که تأمین مالی‌های بزرگ از طریق بازار سرمایه و تأمین مالی‌های کوچک و متوسط توسط بانک‌ها صورت گیرد، یک دیدگاه پذیرفته و صحیح است چرا که بانک در دراز مدت پاسخگوی تأمین مالی بنگاه‌های بزرگ نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا