افزایش 285 درصدی برداشت از صندوق شهرداری برای احکام قضایی قابل قبول نیست

بازار ایران – به گزارش بازار ایران به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس در واکنش به گزارش حساب های درآمد و هزینه ای شهرداری تهران در 4 ماه نخست امسال که توسط سید حسن رسولی خزانه دار شورا ارائه شد گفت: با تشکر از گزارش آقای رسولی امیدوارم این پیگیری ها بتواند در جهت شفافیت مثمرثمر باشد.
وی در ادامه افزود: چند نکته وجود دارد که لازم میدانم بر آنها تاکید کنم؛ علی رغم صراحت در برنامه در بحث تخصیص، گزارشگیری نشده است در صورتیکه قرار بود گزارش گیری از روند تخصیص در راستای عمل به مصوبات امکان نظارت فراهم شود.
حق شناس ادامه داد: در بحث ردیف افزایش بودجه در بازپرداخت بدهی ها ما به مردم و پیمانکاران تعهد داده ایم و تعهد داریم .این رویه نشان می دهد که ما به کسانی که از مدیریت شهری طلب دارند بی توجه نیستیم و امیدواریم این موضوع هر چه بیشتر ساماندهی شود و در خصوص شفافیت و اطلاع رسانی آن نیز گام های موثر تری برداشته شود.
حق شناس در ادامه افزود: بند نگران کننده در این گزارش مربوط به ردیف احکام قضایی است که با افزایش 285 درصدی هزینه های شهرداری در این بخش مواجه بوده است.
وی افزود: افزایش 285 درصدی برداشت از صندوق شهرداری برای احکام قضایی قابل قبول نیست و باید سوال شود حوزه های مربوط به ساز و کار های لازم که باید از حقوق شهرو دارایی شهر حداکثر دفاع را به عمل بیاورند چه اقداماتی صورت داده اند.
حق شناس در پایان از تبعیض در روند تخصیص بودجه گلایه کرد و گفت: در حالی در حوزه فرهنگی مشکلات فراوانی وجود دارد اما بیش از 50 درصد تخصیص ها در این حوزه شکل نگرفته و لذا باید گزارشی از روند تخصیص در حوزه های شش گانه نیز ارائه شود تا مشخص شود در هر حوزه چه میزان تخصیص محقق شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا