تصمیم‌گیری در خصوص سند راهبردی ارتقای کیفی میادین و محورهای شهر تهران

بازار ایران – به گزارش بازار ایران به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مهندس اشراقی در خصوص این جلسه گفت: میدان‌ها و خیابان‌های شهر، بخش وسیعی از فضاهای عمومی و باز شهری را تشکیل می‌دهند که سرزندگی و حیات شهر در آن‌ها جریان داشته و قسمت عمده‌ای از دادوستد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر در آن‌ها اتفاق می‌افتد.
وی تصریح کرد: بر این اساس با توجه به ناهمگونی پهنه‌بندی و فقدان ضوابط هماهنگ در پیرامون میادین به همراه اغتشاش عملکردی، تدوین سندی یکپارچه با رویکرد ساماندهی و ارتقای کیفی میادین و محورهای شهری و هدایت و کنترل ساخت‌وساز در پیرامون این فضاها در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.
اشراقی اعلام کرد: طرح ساماندهی 7 میدان اصلی شهر تهران پس از توضیحات مشاور تهیه‌کننده طرح و نمایندگان سازمان زیباسازی موردبحث و بررسی قرار گرفت و با عنایت به نظر کارگروه فنی، از آنجا که بافت شهری میادین مذکور شکل گرفته و امکان مداخله و توسعه فضای باز و عرصه همگانی را به حداقل خود رسانده، مقرر شد بحث‌های کارشناسی پیگیری و نتیجه جهت اتخاذ تصمیم نهائی ارائه شود.
به گفته رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج، در این جلسه همچنین دستورالعمل اراضی ذخیره توسعه و نوسازی شهر تهران موردبحث و بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون نظرات تخصصی خود را ارائه کردند و مقرر شد در جلسه آتی کارگروه فنی این موضوع نهائی و ارائه شود.
همچنین در ادامه این جلسه با تقاضای احداث جایگاه CNG در محدوده تهرانپارس منطقه 4 با توجه به نظریه‌های ستاد هماهنگی جایگاه‌های سوخت‌رسانی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران موافقت بعمل آمد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا