در پاسخ به گستاخی‌های رییس فدراسیون فوتبال

بازار ایران – در نامه هیات مدیره انجمن پیشکسوتان مطبوعات متشکل از محمد بلوری، بهروز بهزادی، رضا قوی‌فکر، مسعود مهاجر، علی اکبر قاضی‌زاده و محمود هجرت خطاب به تاج آمده است:

«جناب آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال

بیانات اخیر جنابعالی خطاب به خبرنگاران ورزشی داخلی موجب تعجب و اسباب تاسف فراوان اهالی رسانه‌ها شد. اینکه تهدید فرموده‌اید اگر خبرنگاری در نشست‌های خبری با مسئولان، مربیان و ورزشکاران این ورزش پرسشی خارج از موضوع طرح کند، کارت حضور وی در این‌نشست‌ها ضبط و طرح‌کننده پرسش از حضور بعدی در این نشست‌ها محروم خواهد شد، براساس کدام قانون صنفی، جزایی یا به موجب کدام عرف معمول، در اطلاع‌رسانی داخلی و خارجی است؟

بر ما روشن‌ نیست که کدام مشاور به شما چنین توصیه‌ای کرده است. مسلم اینکه چندان، حیثیت و آینده شغلی شما را در نظر نگرفته است. به‌ نظر شما دامنه اجرایی عنوان کلی «بی‌ربط» ممکن نیست شمول هر سوالی بشود که از دید جنابعالی و همکارانتان نباید طرح‌ می‌شد؟ آیا این سنتی نمی‌شود که هر کسی هر پرسشی را که برابر میل و سلیقه خود نیافت، آن را بی‌ربط اعلام کند؟ خود شما از متن همین حرفه به جامعه معرفی شدید و سپس به این‌مسئولیت رسیدید. این تلقی از نظر شما پذیرفتنی است که خبرنگاران فقط برای خودنمایی، تسویه حساب با شما و همکاران یا کنجکاوی شخصی پرسشی را مطرح کنند؟

انصاف دهید این نظر درست نیست که همکاران‌ جوان ما وقتی شما و همکارانتان را در دسترس و پاسخگو نمی‌بینند، هر وقت شما را در برابر خود می‌یابند می‌خواهند برای انبوه پرسش‌های در ذهن‌مانده خود جوابی دریافت کنند.

جناب آقای تاج، پرسش حق حرفه‌ای و طبیعی خبرنگار و پاسخ، مسئولیت قانونی و عرفی هر مسئول است. اگر چه شما آن را بی‌ربط تلقی کنید. از این گذشته مسئول رسیدگی به تخلف‌ها، نارسایی‌ها و مشکلات‌ مطبوعات را قانون مشخص کرده است. اجازه دهید همان مراجع و مسئولان به این امور رسیدگی کنند تا شما و فدراسیون‌ مربوطه با فراغت بیشتر به اموری که تصدیق می‌فرمایید مشکلات ریز و درشت کم‌ ندارد، بپردازید.

جای تاسف دارد که فضای حرفه‌ای مطبوعات از جمله مطبوعات ورزشی چنین باید بدون‌ مدافع بماند که جنابعالی به خود حق دهید، مقررات تازه‌ای برای تهدید و تحدید فعالیت‌های صنفی این حرفه وضع کنید. اهل این‌حرفه، تهدید و تحدید بسیار دارند، لطفا شما چیزی بر آن‌ نیفزایید.

آرزو می‌کنیم پیش از اعلام اینگونه تصمیم‌ها و محدودیت‌ها، ابعاد پیامدها و آثار آن را بر جامعه ما و مجموعه فوتبالمان بسنجید.

پیوسته سلامت، موفق و سربلند باشید.»

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا