اقدامات شهرداری تهران برای بهسازی بوستان پردیسان

بازار ایران – مجتبی یزدانی با اعلام این مطلب گفت: بوستان پردیسان که در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار دارد، منطقه ای طبیعی است که با مساحت حدود 200 هکتار در شمال غرب تهران و در محدوده منطقه دو شهرداری تهران واقع شده است.

یزدانی افزود: با توجه به رویکرد مدیریت شهری در سال 1396 و پیگیری‌های سازمان بوستانها و فضای سبز در شانزدهم مهر ماه سال 96، تفاهمنامه‌ای بین شهرداری تهران با سازمان حفاظت محیط زیست منعقد و مقرر شد بهسازی بوستان مذکور براساس مفاد تفاهم‌نامه به شهرداری تهران واگذار شود و پس از آن اقدامات اجرایی و لازم در این راستا آغاز شد.

وی اضافه کرد: جلسات مستمری با حضور مشاوران و مسئولان سازمان محیط زیست به منظور انجام هماهنگی لازم و پیشبرد روند نگهداری از بوستان برگزار شد.

یزدانی به اقدامات صورت گرفته در زمینه فضای سبز این بوستان اشاره کرد و گفت: انجام عملیات به‌زراعی در سطح پارک، آبیاری مستمر درختان موجود با توجه به گونه‌های گیاهی، حذف سرشاخه‌های خشک، جمع‌آوری ضایعات فضای سبز باقی مانده از سنوات گذشته و حمل و انتقال آن به خارج از مجموعه، ترمیم شبکه آبرسانی و… از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش بوده است همچنین در راستای حفظ و نگهداشت فضای این بوستان نیز مخازن زباله در سطح بوستان جانمایی شد.

وی به دیگر اقدامات انجام شده در بوستان پردیسان در سال 98 اشاره کرد و گفت: نصب ست‌های ورزشی جهت استفاده شهروندان، نصب المانهای پارکی مانند نیمکت‌، سطل زباله و …، انجام عملیات آسفالت‌ریزی رینگ پیرامونی بوستان، استقرار نیروهای آتش‌نشان جهت جلوگیری از بروز هر گونه آتش‌سوزی در بوستان، ترمیم و بازسازی خطوط انتقال برق، پایه چراغها و روشنایی آنها، اجرای طرح شناسایی فلور گیاهی بوستان پردیسان با همکاری دانشگاه تهران و… از جمله این اقدامات است.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا