بازارچه

تاثیر سفر شهردار تهران به آلمان بر گسترش روابط نمایشگاهی

بازار ایران – محمدرئوف قادری، با اشاره به سفر شهردار تهران به اتریش و آلمان و تاثیر آن بر گسترده‌ شدن روابط میان کشورها در حوزه برگزاری نمایشگاه‌ها اظهار کرد: آلمان مهد برگزاری نمایشگاه‌ها و به اعتقاد بسیاری، مادر نمایشگاه‌های جهان است. حضور و فعالیت آلمانی‌ها در برگزاری و ایجاد نمایشگاه‌های مختلف در سراسر جهان می‌تواند آیتم بسیار مهمی در حوزه اقتصاد، انتقال تکنولوژی ها و صادرات و واردات کالاها باشد.

او با بیان این‌که حضور آقای حناچی در این کشورها با توجه به نقش تهران از دید کشورهای اروپایی می‌تواند بسیار حائز اهمیت داشته باشد، گفت: تهران نه فقط پایتخت سیاسی بلکه یکی از پایتخت‌های بزرگ اقتصادی در آسیا و حتی جهان است. همین فعالیت‌های اقتصادی، سبب افزایش اهمیت شهرها می ‌شود.

به گفته مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، زیرساخت‌های اقتصادی ایران به خصوص شهر تهران می تواند در حوزه مبادلات اقتصادی نظر شهرداران کلانشهرهای بزرگ دنیا را جلب کند.

قادری اظهار کرد: گوشه‌ای از نگاه شهردار تهران در مذاکرات و دیدارهایی که با بخش های مختلف داشت، به حوزه اقتصادی و بحث مبادلات حوزه مدیریت شهری با این کشورها بوده است. طبیعتا در این حوزه باید به اقتصاد شهری توجه ویژه شود و برگزاری نمایشگاه صرفا یک مدیریت حوزه اقتصادی در اقتصاد شهری است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه می تواند در بحث مبادلات نمایشگاهی، گفت وگوهای اقتصادی و تبادلات تجاری و تکنولوزی موثر باشد، گفت: در عین حال می‌تواند منبع درآمد پایدار بسیار مهمی در اقتصاد شهری باشد. عموما شهرداری‌های کلانشهرها به درآمد پایدار نیاز دارند که یکی از این منابع درآمدی می‌تواند نمایشگاه ها باشد.

او اظهار امیدواری کرد که سفر پیروز حناچی سبب شود تا نگاه کشورهای اروپایی به خصوص در صنعت نمایشگاهی به ایران جدی تر شود.

قادری این را هم اضافه کرد که هم اکنون جی ام پی آلمان مشاور عالی نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب است و بیشتر نمایشگاه‌های بزرگ دنیا را این شرکت ساخته است. حدود یک‌سال پیش چهار نمایشگاه صرفا تخصصی با مدیریت شرکت‌های آلمانی در شهرآفتاب برگزار شد. نمایشگاه «اشتوتگارت» حدود 350 و نمایشگاه «دوسلفدورف» توانست نزدیک به 150 شرکت را به ایران بیاورد.

او ادامه داد: متاسفانه تحریم‌ها اثرات منفی بر رشد برگزاری نمایشگاه‌ها گذاشته؛ اما نگاه آلمانی‌ها به ایران و به خصوص به نمایشگاه شهر آفتاب مثبت است. به طوری که شرکت‌های آلمانی اگر بخواهند در ایران نمایشگاه برگزار کنند، ترجیحشان میزبانی نمایشگاه شهر آفتاب است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، گفت‌وگوهای شهردار تهران در آلمان را کاربردی توصیف کرد و گفت: این گفت‌وگوها می‌تواند در حوزه تبادلات اطلاعات شهری و انتقال تکنولوژی‌ها و مدیریت نوین اداره شهرها به تهران کمک کند و از سوی دیگر ما هم می‌توانیم تجربه خودمان را در اختیار دیگر کشورها قرار دهیم.

به گفته قادری، حضور شهردار تهران در کشورهای دیگر و گسترش دیپلماسی شهری، می‌تواند حضور مدیران کلانشهرهای دنیا را در تهران تقویت کند و در حوزه جلب سرمایه‌گذاری‌ها و تبادل تجربه اطلاعات شهری و ایجاد اقتصاد پایدار شهری بسیار اثر بگذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا