پیمانکاران در شهرداری پروژه تعریف می‌کنند

اخبار بازار؛ علیرضا شاکر – مهندس محمد علیخانی در گفتگو با «اخبار بازار» خاطرنشان کرد: متأسفانه با این اقدامات غیرکارشناسی و ناصحیح هزینه‌های گزاف و زائدی را به شهر تحمیل کرده و موجب هدر دادن منابع پایتخت می‌شوند.

وی افزود: خیلی از مسیرهای فعلی دوچرخه‌سواری بی‌استفاده مانده‌اند. برای مثال مسیر دوچرخه‌سواری میدان ولیعصر – میدان شهدای هفتم تیر در نقاطی بدلیل عدم استفاده در ساعاتی از روز به پارکینگ موتورسیکلت‌ها تبدیل می‌شود.

علیخانی ادامه داد: بنظر می‌رسد در برخی بخش‌های شهرداری همان رویه گذشته ادامه دارد و پیمانکاران پروژه تعریف می‌کنند. به اسم هوای پاک، به اسم مبارزه با آلودگی هوا و به اسم ترویج دوچرخه‌سواری، هزینه‌های زیادی را به شهروندان تحمیل می‌کنند و هرگونه انتقاد به این ریخت‌وپاش‌ها را هم به حساب مخالفت با هوای پاک و سلامت شهروندان می‌گذارند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران تأکید کرد: پروژه دوچرخه‌سواری در تهران در گذشته و حال حاضر اقدامی شکست خورده بوده و هیچ سودی برای شهر و شهروندان ندارد. تنها با هزینه‌های زیاد در حقیقت از جیب شهروندان برای پیمانکاران کسب‌وکار ایجاد شده است.

یک کارشناس محیط زیست هم درباره کاهش آلودگی هوا در ماه‌های اخیر در پایتخت و همزمان با تبلیغات گسترده شهرداری درباره هوای پاک و دوچرخه‌سواری گفت: موقعیت جغرافیای خاص تهران با شهرهایی که در آن دوچرخه رایج شده بسیار متفاوت است.

دکتر حسینی به خبرنگار ما گفت: علت کاهش آلودگی هوای پایتخت صرفاً تصمیم دولت در اجباری شدن عرضه بنزین یورو 5 در جایگاه‌های سوخت در کلان‌شهرهای کشور بوده و معاونت حمل‌ونقل شهرداری برای کاهش آلودگی هوا و استفاده شهروندان از وسایل نقلیه عمومی اقدام قابل بیان و تأثیرگذاری نداشته است.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد؛ برقی یا هیبریدی شدن همه تاکسی‌ها و همزمان موتورسیکلت‌ها در تهران، کلید کاهش پایدار آلودگی و بهبود هوای پایتخت است، که متأسفانه شهرداری بدلیل کمبود منابع مالی آن را در اولویت کارهایش قرار نداده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا