قرارداد مسیریابی دوچرخه‌سواری با هم‌دانشگاهی‌ها

اخبار بازار؛ علیرضا شاکر – قراردادی به مبلغ پانصد میلیون تومان یا دقیقاً 4,978,728,125 ریال به‌منظور «پیاده‌سازی و پیشبرد نقشه راه توسعه دوچرخه‌سواری در کلان‌شهر تهران» با شرکت «رهیافت اندیشه فردا» بسته شده است که در ادامه کار 25 درصد هم افزایش قیمت داشته است. بررسی اعضای هیات مدیره این شرکت نشان می‌دهد که مهدی حسن‌زاده اصفهانی مدیرعامل، دوره کارشناسی ارشد و یاسر شریفی نایب‌رئیس هیات مدیره، دوره کارشناسی خود را در دانشگاه علم و صنعت طی کرده‌اند. دانشگاهی که محسن پورسیدآقایی عضو هیات علمی آن است.

2
این قرارداد در حالی با این شرکت منعقد شده است که برخی از مناطق تهران به علت پستی، بلندی امکان دوچرخه‌سواری ندارند و در برخی نقاط مرکزی تهران هم مناطق دوچرخه‌سواری پیش بینی شده است. علاوه بر آن حداقل یک سند ملی درباره استانداردهای دوچرخه‌سواری در معابر عمومی موجود است و اجرای آن می‌توانست مفید واقع شود. علاوه بر اینها برخی مناطق شهرداری تهران پیشتر بطور جداگانه بررسی‌هایی درباره امکان‌سنجی دوچرخه‌سواری به عمل آورده بودند.
حال چرا معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بیش از 60 میلیارد ریال برای چنین قراردادی از جیب شهروندان پرداخت کرده، جای پرسش دارد.

طرح دوچرخه‌سواری هزینه‌های زائدی را به شهر تحمیل کرد
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران درباره انعقاد این قرارداد می‌گوید که متأسفانه نه تنها کارهای موازی بی‌خودی انجام شده بلکه این کارها بعضاً بی‌فایده هم بوده‌اند.
مهندس محمد علیخانی درباره نتایج طرح دوچرخه‌سواری در تهران گفت: به اسم هوای پاک، پروژه‌های شکست خورده‌ای را اجرا می‌کنند که هیچ سودی برای شهر، شهرداری و شهروندان هم ندارد.
این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: متأسفانه با این اقدامات غیرکارشناسی و ناصحیح هزینه‌های گزاف و زائدی را به شهر تحمیل کرده و موجب هدر دادن منابع شدند.
وی افزود: خیلی از مسیرهای فعلی دوچرخه‌سواری بی‌استفاده مانده‌اند. برای مثال مسیر دوچرخه‌سواری کریمخان، حدفاصل پل کریمخان و میدان هفت‌تیر به پارکینگ موتورسیکلت تبدیل شده است.
علیخانی ادامه داد: بنظر می‌رسد در برخی بخش‌های شهرداری همان رویه گذشته ادامه دارد و پیمانکاران پروژه تعریف می‌کنند. به اسم هوای پاک، به اسم مبارزه با آلودگی هوا و به اسم ترویج دوچرخه‌سواری هزینه‌های زیادی را به شهر تحمیل می‌کنند و هرگونه انتقاد به این ریخت‌وپاش‌ها را هم به‌حساب مخالفت با هوای پاک می‌گذارند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در انتها تأکید کرد: پروژه دوچرخه‌سواری در تهران در گذشته و حال حاضر اقدامی شکست خورده بوده و هیچ سودی برای شهر و شهروندان ندارد. تنها با هزینه‌های زیاد در حقیقت برای پیمانکاران کار می‌کنند.
این داستان ادامه دارد…
در شماره آینده نکات قابل توجه دیگری در خصوص قرارداد دیگری در حوزه معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری را منتشر خواهیم کرد.
هم‌اکنون 161 نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای طوماری پیگیر تخلفات محسن پورسیدآقایی در دوران مدیریتش در راه‌آهن هستند و پلیس راهور تهران هم نسبت به پولی شدن حلقه دوم ترافیکی تهران بدون ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقلی به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است و سازمان تعزیرات حکومتی هم جریمه‌ای بیش از هزارمیلیارد ریالی بخاطر تخلفات محسن پورسیدآقایی برای شهرداری تهران صادر کرده است.
براستی آقای شهردار آیا نظارتی بر این معاون بازنشسته خود دارد!؟ در روزهای آینده به نکات قابل توجه دیگری در خصوص اقدامات تامل برانگیز این معاون شهردار تهران می‌پردازیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا