اخبار برگزیدهبازار بورس

رکوردشکنی جدید بورس تهران

اخبار بازار – بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 23 شهریور 98، در یک رکوردشکنی جدید با افزایش 4527 واحد به رقم 304 هزار و 457 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 1700 واحدی به رقم 85 هزار و 200 واحد رسید. ارزش روز بازار شرکت‌های بورسی به بیش از یک میلیون و 112 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس در یک رکورد عجیب بیش از 7.5 میلیارد سهام و حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 674 هزار نوبت معامله و به ارزش بیش از 2 هزار و 142 میلیارد تومان داد و ستد کردند که این حجم از معاملات و ارزش معاملات کم نظیر بوده است.

شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی امروز با ارزش 1217 واحد به رقم 81 هزار و 830 واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هموزن با افزایش 1141 واحد به رقم 57 هزار و 36 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش 5 هزار و 980 واحد به رقم 348 هزار و 191 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با افزایش 3940 واحد به رقم 222 هزار و 290 واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با افزایش 6 هزار و 296 واحد به رقم 614 هزار و 579 واحد رسید.

به گزارش فارس، از دلایل رکوردشکنی بورس می‌توان به رکورد در بازارهای موازی مانند طلا، ارز و مسکن اشاره کرد، همچنین تأمین نقدینگی مورد نیاز شرکت‌‌های بورسی از دلایل رکوردشکنی و اقبال مردم به بازار شده است.

از طرفی افزایش ارزش ریالی ناشی از صادرات شرکت‌های بورسی، باعث روی‌آوری مردم به بورس و سودآوری سهام شرکتها شده است.

امروز نمادهای تأثیرگذار در تقویت شاخص کل بورس شامل پتروشیمی خارک، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی مبین و مخابرات ایران بوده‌اند و بیشترین اثر کاهشی بر شاخص کل نماد شرکت پالایش نفت تهران بر عهده داشته است.

امروز نمادهای پربیننده بورسی در گروه بانک، خودرو، پالایش و حمل و نقل بوده‌اند که از نمادهای پربیننده می‌توان به نماد بانک تجارت با قیمت پایانی هر سهم 444 ریال، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس، پالایش نفت اصفهان و پارس‌خودرو و نیز صنایع شیمیایی ایران و گروه مپنا اشاره کرد.

به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل 33 واحد رشد کرده و به رقم 3 هزار و 918 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 218 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از یک میلیارد سهام و حق‌تقدم در قالب 191 هزار نوبت معامله و به ارزش 927 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای تأثیرگذار در تقویت شاخص فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، آهن و فولاد ارفع، تولید نیروی برق دماوند، بانک دی، تولید برق عسلویه مپنا و توسعه عمران استان کرمان بوده‌اند و بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را پالایش نفت شیراز بر عهده داشته است.

امروز نمادهای پربیننده در فرابورس ایران شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه و عمران استان کرمان، ریل‌پرداز سیر، بیمه دی و گروه صنایع کاغذ پارس بوده‌اند.

همچنین در جریان معاملات امروز توقف نماد شرکت پاستوریزه پگاه خراسان اتفاق افتاد، بازگشایی نماد پتروشیمی خارک، بازگشایی نماد شرکت‌های نوش مازندران، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، شرکت صنعتی پارس‌مینو و شرکت سازه‌پویش روی داد.

همچنین توقف نماد داروسازی روزدارو با پیام ناظر بعد از تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت روی داد. توقف نماد شرکت لعاب‌ایران اتفاق افتاد. همچنین نماد سیمان‌غرب به علت تغییر بیش از 50 درصدی قیمت با پیام ناظر بازار متوقف شد.

نماد شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، سیمان کردستان، الکتریک‌ خودرو شرق و نیز حق تقدم شرکت سرمایه‌گذاری نیرو متوقف شد.

13980623000444 Test NewPhotoFree

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا