پرونده تصادف قطار سمنان در دادسرا به ایستگاه آخر رسید

اخبار بازار؛ یعقوب عباسی – اسماعیلى تصریح کرد: موضوع کارشناسى این پرونده به لحاظ نوع حادثه زمان‌بر شد و در اختیار ما نیز نبود، در مقطعى پرونده در سمنان بود و بعد به لحاظ اینکه برخى از مدیران ارشد دولتى در مظان اتهام قرار گرفتند پرونده به تهران آمد و نتیجه آخرین کارشناسى این پرونده هفته گذشته واصل شده است که هیات کارشناسی چهار دستگاه را در ارتباط با بروز این حادثه مقصر شناخته و این نظر کارشناسى به مقصرینى که در نظریه کارشناسى احصاء شده ابلاغ گردیده است. اگر چنانچه در ظرف مهلت قانونی نسبت به این نظر اعتراضى انجام نشود دادسرا تصمیم خود را می‌گیرد و پرونده را به دادگاه ارسال خواهد کرد.
پورسیدآقایی که به محض گرفتن مدرک کارشناسی‌اش در دانشگاه، همواره بالاترین پست‌ها را در راه‌آهن ایران داشته، در زمان حادثه قطار نیشابور (۲۹ بهمن سال ۱۳۸۲ با ۳۲۰ نفر کشته و ۴۶۰ نفر زخمی) بدلیل اشتغال به تحصیل حین خدمت دولتی، صرفاً عضوهیات مدیره بود. و توانست از حادثه نیشابور خودش را کنار بکشد، ولی پیگیری نمایندگان در خصوص تصادف قطار در محور سمنان –دامغان، می‌تواند به خودسری‌هایش در سازمان ترافیک تهران پایان بخشد.
مدیرعامل مستعفی راه‌آهن که این روزها در سازمان ترافیک ترکتازی می‌کند، ازجمله مدیرانی است که با اتوبوس نجفی به شهرداری تهران وارد شد و شهرداران پس از او هم توان مهارش را تاکنون نداشته‌اند. البته واکنش‌های پورسیدآقایی به اتفاقات اطراف خود در نوع خود بی‌نظیر است. که آخرین واکنش او به کلیپی بود که طی روزهای گذشته در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌چرخد که نشان می‌دهد قطار مترو در یکی از خطوط با در باز در حال حرکت است. این موضوع با واکنش‌ها و انتقادات زیادی در فضای مجازی روبه‌رو بود. انتقاداتی که معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره آن گفت: این مشکل به دلیل نقص فنی به وجود آمده و زمانی که در بین دو ایستگاه چنین اتفاقی رخ دهد نمی‌توان مسافران را پیاده کرد لذا تعمیر در قطار به رسیدن به ایستگاه آخر موکول می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های موجود، قطار دچار مشکل و یا نقص فنی باید در نخستین ایستگاه اقدامات محافظتی برای آن انجام گیرد به‌طور مثال برای این مشکل باید در نخستین ایستگاه محافظ و کاور در نظر گرفته می‌شد.
معاون شهردار در پاسخ به اینکه چرا از تریبون مترو پیامی در این زمینه جهت حفظ ایمنی مسافران منتشر نشده است،‌گفت: یک قطار به‌تنهایی 42 در دارد و در یک خط سه قطار فعال است. بنابراین بیش از 1200 در وجود دارد که ممکن است یکی از آنها در طول سال خراب شود.
محسن پورسیدآقایی که بیش از 30 سال در بالاترین پست‌های سازمانی در راه‌آهن مسئولیت داشت و مدارک تحصیلی ارشد و دکترایش را هم در حین خدمت در دولت گرفت، تز دکترایش “زمانبندی حرکت قطارها” است.
وی در زمان وقوع تصادف قطارهای سمنان مشهد با تبریز مشهد مدیرعامل راه‌آهن بود. که پس از وقوع این حادثه و به‌منظور نجات وزیر وقت از استیضاح با شرکت در یک شوی تلویزیونی تاریخی، اعلام بازنشستگی و استعفا کرد و به‌نوعی با این اقدام که پاداشش را یکسال بعد بوسیله نجفی دریافت کرد، روند رسیدگی‌ها به این پرونده را همچون تصادف قطارها در ایستگاه نیشابور به دست فراموشی سپرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا