بخشنامه شهردار تهران مبنی بر رفع اشکال احتمالی تابلوهای معابر

اخبار بازار – غلامحسین محمدی در گفت و گوی زنده با «شبکه خبر» با اشاره به بخشنامه اخیر شهردار تهران درباره اصلاح برخی از تابلوهای شهری و مزین شدن آن ها به واژه «شهید» گفت: خوشحالیم که کوی و برزن شهر تهران و تمامی شهرهای کشورمان به نام نامی شهدا مزین است، البته اخیراً شهروندان دغدغه ای را مبنی بر حذف واژه «شهید» از تابلوها مطرح کردند. مدیریت شهری پایتخت از 20 مرداد این موضوع را پیگیری کرد و به تازگی نیز با جدیت در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: شهردار تهران نیز 26 شهریورماه با صدور بخشنامه ای تمامی ارکان شهرداری را موظف کرد که دقت لازم را در این زمینه اعمال کنند و اگر به هر دلیلی مشکلی وجود دارد، مسئولان ذیربط هر چه سریع تر نسبت به رفع آن اقدام کنند. ضمن اینکه سامانه 137 هم آماده دریافت گزارش های مردمی در این زمینه است؛ البته این سامانه در گذشته هم آماده دریافت چنین پیام هایی بود.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه اغلب مواردی که در خصوص حذف واژه شهید از تابلوها مطرح شد متعلق به گذشته است، تصریح کرد: به هر دلیلی در گذشته به این موضوع رسیدگی نشد، اما ما با دقت و سرعت این موارد را پیگیری می کنیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد به سرعت برطرف می کنیم. بخشنامه شهردار تهران هم به این منظور صادر شده است.

محمدی در پاسخ به این سوال که آیا با پیمانکاران خاطی که در گذشته این موارد را رعایت نکرده بودند برخورد می شود، گفت: بی شک همه موارد را مستند و مستدل پیگیری می کنیم. روز گذشته نیز رییس شورای اسلامی شهر تهران طی حکمی علی اعطا سخنگوی شورا را به عنوان رییس کمیته ای ویژه برای بررسی این موضوع منصوب کرد.

وی عنوان کرد: در شهرداری هم اگر تخلفی در این زمینه مشاهده کنیم با پیمانکار برخورد می کنیم، به موضوع پیمانکارانی هم که در گذشته چنین خطایی انجام داده اند، رسیدگی می کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا