خرید تجهیزات پیش از تعیین استراتژی!؟

اخبار بازار؛ علیرضا شاکر – یعنی اینکه سیستم مدیریتی دکتر محسن پورسیدآقایی وضعیت خاصی دارد! او در خرداد سال 1397 با مسعود نیلی مشاور وقت رئیس‌جمهوری قراردادی با عنوان «خدمات پژوهشی در ارتباط با سیاست‌گذاری و مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک تهران» منعقد می‌کند، سه ماه بعد هم طی یک قراردادی با یک موسسه پژوهشی، «تدوین راه و برنامه عملیاتی کاهش آلودگی هوا ناشی از حمل‌ونقل در شهر تهران» را خواستار می‌شود.

3 خرید تجهیزات

این در حالی است که در ابتدای سال 97، طرح ترافیک آن سال تغییر می‌کند و در خرداد سال 98 هم جزئیات طرح جدید ترافیک ارائه می‌شود.
با همه اینها معاون بازنشسته شهردار تهران، تنها چهار ماه بعد از انتصاب در سمت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، سفارش «خرید تجهیزات برای تکمیل سامانه ثبت تردد در محدوده‌های zon1 (محدوده اصلی اجرای طرح ترافیک) و zon2 (محدوده اجرای طرح زوج و فرد) به مبلغ 171 میلیارد و 877 میلیون و 780 هزار و 942 ریال و قرارداد نصب و راه‌اندازی همین تجهیزات را به مبلغ 31 میلیارد و 563 میلیون و 128 هزار و 228 ریال و قرارداد خرید دوربین‌های پلاک خوان و تجهیزات وابسته را به مبلغ 43 میلیارد و 436 میلیون و 107 هزار و 189 ریال منعقد می‌کند.

3 نصب تجیزات

مهمترین مساله این قرارداد این است که چرا قبل از تدوین برنامه نقشه راه دستور خرید صادر شده است؟ و آیا آن قراردادهایی که به اسم نقشه راه بسته شدند، سوری بوده‌اند؟ یا این خریدها غیرضروری بوده‌اند؟ به هر حال یک جای کار می‌لنگد و بجاست که اعضای شورای شهر بخصوص در کمیسیون حمل‌ونقل شورا آنرا مورد بررسی قرار دهند. از شهردار تهران نیز انتظار می‌رود که از طریق مکانیزم نظارتی داخل شهرداری این مسایل را شفاف سازی کند. اگر امروز شورا و شهرداری به این موضوعات ورود نکنند، فردا قطعاً نهادهای بازرسی و قضایی به این قبیل موضوعات ورود خواهند کرد.
ماه گذشته 161 نماینده مجلس؛ با امضای طوماری از روسای قوای مقننه و قضائیه خواستند تا تکلیف پرونده تصادف قطارهای مسافربری در سمنان سریعتر مشخص شود.
هفته گذشته سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به پرسش خبرنگار اخبار بازار از اتمام کار رسیدگی به این پرونده در دادسرا خبر داد و گفت برخی مسئولان در این پرونده متهم هستند. معاون شهردار تهران مدیرعامل وقت راه‌آهن ج.ا.ا در آن زمان بود که برای نجات خود و وزیر مسکن از استیضاح با شرکت در یک شو تلویزیونی استعفا و بازنشستگی‌اش را اعلام کرد. اقدامی که یک سال بعد با حکم نجفی و انتصابش بعنوان معاون شهردار پاداشش را گرفت.
درباره پولی کردن ورود به حلقه دوم ترافیکی شهر تهران هم طی ماه‌های اخیر انتقادات بسیاری از سوی کارشناسان و مسئولان مطرح شده که حتی پلیس راهور در این زمینه اقدام به تسلیم شکایتش به دیوان عدالت اداری کرده است.
انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده پرونده‌های قضایی رنگارنگ این معاون تحمیلی به شهردار تهران سرخط اخبار این حوزه باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا