درگفتگوی ظریف با CNN تصمیم جدیدی مطرح‌ نشد

اخبار بازار – سیدعباس موسوی درباره توئیت خبرنگار سی ان ان گفت: طرح آقای ظریف در سفر چند ماه پیش ایشان به نیویورک، علنی مطرح شده است و انتظار نداریم که طرف مقابل با این طرح موافقت کند، زیرا آمادگی و صداقتی در خواسته‌های آن‌ها دیده نمی‌شود. او افزود: نکته‌ای که در گفتگوی آقای ظریف با سی ان ان مطرح شد هیچ تصمیم جدیدی نیست و آنچه گفته شد اجرای فوری ۲ تعهد متقابلی است که بین ایران و امریکا وجود داشته و بحثی درون برجامی است.
آقای موسوی گفت: ما در سال ۲۰۲۳ میلادی، دو تعهد نسبت به یکدیگر داریم یعنی ما اجرای پروتکل الحاقی را به مجلس برده و آن را تصویب کنیم و امریکا نیز تحریم‌ها را لغو کند و پس از بردن به کنگره امریکا و تصویب، آن را تبدیل به قانون کند. سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه هدف این طرح بن بست شکنی است اظهار داشت: هدف این است که جمهوری اسلامی ایران نشان دهد که دارای ابتکارات سیاسی و دیپلماتیک است.
وی در ادامه درباره زمان ارائه این طرح نیز گفت: این طرح در سفر چند ماه پیش آقای ظریف به نیویورک برای شرکت در نشست قبلی مجمع سازمان ملل، علنی مطرح شده است و ما انتظار نداریم که طرف مقابل با این ایده ایران موافقت کند، زیرا نه آمادگی و نه صداقتی در خواسته‌های آن‌ها دیده نمی‌شود. سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: با توجه به اینکه امریکایی‌ها می‌گویند جمهوری اسلامی ایران اهل گفتگو و مذاکره نیست، ما نشان داده ایم که با این ابتکاراتی که در خود برجام وجود دارد می‌توان این بن بست را شکست و این حربه را از دست امریکایی‌ها گرفت. آقای موسوی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران صراحتا اعلام کرده است که برجام قابل مذاکره مجدد نیست و هیچ موضوع جدیدی نیز به آن افزوده نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا