ورود جدی کمیته ویژه به بررسی موضوع عدم درج واژه شهید در تابلوهای برخی معابر

اخبار بازار – محسن هاشمی در ابتدای یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورا ضمن اعلام قدردانی از حضور پرتلاش هیات عالی رتبه دیپلماتیک جمهوری اسلامی در اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک اظهار کرد: ملاقات های متعدد رییس جمهور در بالاترین سطح دیپلماسی با سران 12 کشور مهم جهان و منطقه و سخنرانی در نشست سالانه سازمان ملل متحد که با حضور قریب به اتفاق هیاتهای دیپلماتیک کشورهای مختلف انجام شد در کنار گفتگوهای صریح با رسانه های آمریکایی و بین المللی، کارنامه موفقی را برای دیپلماسی ایران در حالی رقم زد که بیشترین تلاش را در جهت ایجاد ایران هراسی در ماههای اخیر از سوی مثلث آمریکایی، عبری، عربی شاهد بودیم.

‫ ‬رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ارائه منطق جمهوری اسلامی که مبتنی بر اعتدال در سیاست خارجی که بین ماجراجویی و انفعال قرار دارد، موجب ایجاد تناقض در جبهه مقابل شد، تصریح کرد: امیدواریم در داخل کشور نیز شاهد همگرایی و وحدت جریانات سیاسی حول منافع ملی و پرهیز از تضعیف نظام بدلیل تفاوت سلیقه باشیم.
‫ ‬
وی با اشاره به مسایل مطرح شده اخیر در رسانه ها، در مورد حذف نام شهید از تابلو برخی معابر توضیح داد: طی یک هفته اخیر کمیته ویژه ای به ریاست علی اعطا، که مفتخر به کسوت فرزند شهیدی است، با جدیت مشغول بررسی موضوع بوده و مکاتباتی با دستگاههای ذیربط صورت گرفته است.

‫ ‬رییس شورا از علی اعطا خواست تا با سرعت بیشتری بررسی موضوع چگونگی حذف نام شهید از تابلو برخی معابر در دستور کار داشته باشد.
‫ ‬
هاشمی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که در پیام اخیر خود به خانواده شهدا در هفته دفاع مقدس تصریح کردند: “وظیفه داریم نام‌های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم، افتخاری است برای کوی‌ها و برزن‌ها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آن‌ها بدرخشد. این موهبت هم اکنون در سراسر کشور وجود دارد و باید ادامه یابد.” گفت: جا دارد از توجه و حساسیت ایشان به مسایل فرهنگی در حوزه مدیریت شهری قدردانی کنیم و انشاالله به محض آماده شدن گزارش کمیته ویژه نتیجه به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

‫ ‬وی در ادامه روز ملی آتش نشان را تبریک گفت و یاد وخاطره آتش نشانان شهید بویژه 59 شهید آتش نشانی تهران را گرامی داشت.
رییس شورا با توجه به آغاز سال تحصیلی، از همه عوامل خدمتگزار در حوزه انجام خدمات به دانش آموزان و فرهنگیان بویژه در بخش حمل ونقل و ترافیک قدردانی کرد و یادآور شد: گره های ترافیکی و مشکلات سالجاری نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است‫ ‬و در این رابطه روز گذشته بخش تقاطعی ایستگاه میدان امام حسین مترو با حضور حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه محترم افتتاح شد که البته 12 سال قبل بخش اول ایستگاه به بهره برداری رسیده بود و امیدواریم با سرعت مناسبی که در ماههای اخیر شاهد بودیم ایستگاههای مترو به بهره برداری برسد.

‫ ‬وی خاطر نشان کرد: در این ایام، بیشترین تقاضا نسبت به حمل ونقل عمومی وجود دارد که متاسفانه بدلیل کمبود اتوبوس و واگن مترو، شهروندان با ازدحام و فشار مواجه هستند که ضمن عذرخواهی از این مشکلات، امیدواریم با پیگیری مسئولان شهرداری و مساعدت دولت، بزودی شاهد تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا