روابط عمومی

حمایت صندوق ضمانت صادرات ایران از واحد های تولیدی و صادراتی آستان قدس رضوی

اخبار بازار – به گزارش اخبار بازار به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران ، افروز بهرامی در دیدار با سید رضا فاطمی امین ، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی گفت: نقش اصلی صندوق حمایت، ترغیب و تقویت صادرات و سرمایه گذاری برون مرزی از طریق بیمه کردن معاملات تجاری و در پاره ای موارد کمک و تسهیل مالی واحد های صادراتی است.

وی با ارائه گزارشی از خدمات قابل ارائه از سوی صندوق ، ادامه داد: در شرایط فعلی کشورکه فشارهای تحریمی صادرات کشور را با تنگناها و ریسک های مختلف مواجه نموده تلاش دارد به عنوان سپر دفاعی مسیر صادرات را برای صادرکنندگان تسهیل کند .

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به مزایای استفاده از خدمات صندوق های ضمانت صادرات، افزود: مؤسسات بیمه اعتبار صادراتی ازطریق سازوکار مدیریت ریسک، مزیتهایی را برای فعالان عرصه تجارت و صادرات می نماید.

بهرامی، آرامش خیال صادرکنندگان از وصول مطالبات خارجی از طریق پوشش ریسکهای سیاسی و تجاری؛ ارتقاء قدرت ریسک پذیری صادر کنندگان ایرانی با سایر رقبا و فروشندگان/پیمانکاران سایر کشورها؛ جمع آوری و بروزآوری اطلاعات و مستندات قابل اتکاء در مورد وضعیت اعتبار طرفهای تجاری خارجی را از جمله مزیت های استفاده از خدمات صندوق برشمرد.

سید رضا فاطمی امین، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی نیر در این نشست گفت: آستان قدس رضوی مجموعه های مختلفی در بخش های کشاورزی ، پتروشیمی و … دارد و با حمایت صندوق می تواند حجم تعاملات و صادرات آن را افزایش دهد.

توسعه صادرات و حضور در بازارهای جهانی از طریق هدایت بازرگانان فعال حاضر در مجموعه آستان قدس به صندوق جهت استفاده از خدمات بیمه ای، ضمانتی صندوق و افزایش رقابت پذیری شرکتهای موصوف در بازارهای هدف صادراتی مهمترین هدف امضای این تفاهم نامه است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا