بوستان «مرضیه حدیدچی» در پایتخت بهره‌برداری شد

اخبار بازار – به گزارش اخبار بازار، این بوستان در وسط جنگل های لویزان واقع در منطقه ۴ با سرمایه گذاری شهرداری تهران احداث شده است و پنجمین بوستان بانوان پایتخت به شمار می رود.
بوستان بانوان حدیدچی از طریق بزرگراه شهید بابایی، ضلع غربی باغ پرندگان دسترسی دارد.
مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که برای احداث این بوستان ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.
آنطور که شهرداری اعلام کرده این بوستان برای بهره‌مندی افراد کم‌توان و سالمند مناسب‌سازی شده و در طراحی آن به کارگیری محیط های بکر جنگلی با تمرکز بر صیانت از محیط زیست مدنظر قرار گرفته است.
احداث فضاهای تفریحی، جنگلی، خدماتی و ورزشی در دل بوستان های جنگلی اطراف پایتخت از جمله اهداف از این اقدام اعلام شده است.
چهار بوستان ویژه بانوان شامل بهشت مادران در منطقه ۳، پردیس بانوان در منطقه ۱۵، بوستان نرگس در منطقه ۱۸ و بوستان شهربانوی بوستان ولایت در منطقه ۱۹ قرار دارد.
حدیدچی (زاده۲۱ خرداد ۱۳۱۸ در همدان ـ درگذشته ۲۷ آبان ۱۳۹۵ تهران) از جمله زنان مبارز انقلاب اسلامی بود که فرماندهی سپاه همدان و مسئولیت بسیج خواهران، سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و قائم مقامی جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران از جمله سوابق وی پس از انقلاب اسلامی به شمار می رفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا