شهرداری و شورای شهر تهران مردم را صاحبان واقعی شهر می دانند

اخبار بازار – محمدجواد ظریف در آیین نکوداشت روز تهران با بیان اینکه برای بنده سعادت بزرگی است که در هفته تهران و روز تهران در خدمت شما خادمین به این شهر و کشور باشم، گفت: تخصصی در حوزه شهرداری ندارم و در بخشی از دولت هم حضور ندارم که بتوانم از نیازهای شهر صحبت کنم، اما دو نکته مهم درباره شهر وجود دارد؛ نکته اول هویت و نکته دوم شهروندی.

ظریف تصریح کرد: ما همگی برای اینکه بتوانیم تعامل و گفت و گو کنیم و هم افزایی داشته باشیم، نیاز به هویت داریم.

وی با بیان اینکه هویت یک ضرورت برای حضور موثر در صحنه اجتماعی است، افزود: اگر ما به عنوان ایرانی و شهروند تهران به هویت و تاریخ و نقش مان در تمدن بشری افتخار می کنیم به خاطر این نیست که به دیگران فخر بفروشیم بلکه برای این است که بتوانیم با دیگران تعامل ، گفتگو و هم افزایی داشته باشیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما قرار است با هویتمان کشور زیباتری را بسازیم و باید خودمان این کشور را بسازیم، گفت: همه اهالی این مرز بوم در این ویژگی مشترک هستیم که در کشتی خلقت نشسته ایم و از محیط زیست و اقتصاد جهانی یا مشکلات بین المللی همگی استفاده می کنیم یا رنج می بریم.

وی با بیان اینکه هویت خواهی نه نشانه انزوا و نه نشانه برتری جویی است، تاکید کرد: من پیام آور طرح امید هستم و ما به عنوان یکی از شهروندان این منطقه از پایتخت کشور اسلامی به همه دوستان پیام می فرستیم که باید با هم زندگی کنیم.

ظریف با بیان اینکه قرار نیست برای با هم زندگی کردن هویت هایمان را فراموش کنیم، تصریح کرد: اما می توانیم با هم یک واحد مشترک را تشکیل بدهیم و به سمت همگرایی، مدیرت چالش ها یا استفاده از منابع مشترک برویم.

وی اضافه کرد : بسیار خوشحالم که شهرداری و شورای شهر ما پذیرفته اند که صاحبان واقعی تهران شهروندان واقعی آن هستند و ما صاحب آن نیستیم و این مردم هستند که به ما هویت داده اند و این مردم هستند که سربلند شده اند.

ظریف با تاکید براینکه مردم هستند که ایران را سربلند کرده اند، گفت: این مردم هستند که ولی نعمت ما محسوب می شوند و اگر این موضوع را بپذیریم و بدانیم که شهروندان صاحبان کشور هستند و یادمان باشد که توسعه و پیشرفت ما در سایه ملت و مردم است، و آنها با مقاومت باعث سر بلندی شده اند، آن وقت باید خود را خادم مردم بدانیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: آن وقت است که خودمان را صاحب اختیار مردم نخواهیم دانست و اتفاقا مردم را ولی نعمت مان می دانیم. باید این بینش را به همه آحاد ملت ایران داشته باشیم.

ظریف با تاکید بر این که مردم ما بودند که اجازه تجاوز به کشور را ندادند، گفت: آن زمان که این کشور نیاز به ایستادگی داشت همه ایرانی ها از مسیحی و کلیمی گرفته تا مسلمان پای این کشور ایستادند و یادمان نرود که ما وامدار این مردم هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا