دولت سهم خود را از پایتخت نشینی تهران بپردازد

اخبار بازار – محمد جواد حق شناس در برنامه روز تهران که امشب در کاخ گلستان برگزار شد، گفت: امروز بنام تهران گردهم آمده ایم. این گردهمایی در کاخ گلستان که میراثی ارزشمند برای تهران است رخداد زیبایی است. تهران، همه چیز دارد. آب و هوایی خوب، طبیعت دل انگیز و زیبا، تاریخ و فرهنگ، سرمایه های عظیم اجتماعی، اقتصادی و سیاست همه با هم در تهران گردهم آمده است. تهران زیباست، جذابیت دارد، بخشنده است و اصالت دارد.
وی با اشاره به اینکه باید قدر تهران را بدانیم و آن را عزیزش بداریم، افزود: باید به داشتن تهران افتخار کنیم و همچون امانت و میراثی گرانقدر برای نسل های آینده و فرزندانمان حفظش کنیم. تهران امروز، در روند توسعه و پیشرفت شهر آسیب هایی دیده است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آلودگی آب و هوا و محیط زیست، آسیب دیدن باغ ها و چهره شهر، سوء مدیریت ها و آسیب ها در حوزه های اقتصاد، هدر رفت منابع اقتصادی شهر، بی مهری نسبت به ارزش ها و منابع فرهنگی و اجتماعی شهر، واقعیت هایی است که باید دید و برای آن چاره اندیشید.

حق شناس با بیان اینکه اگر قرار باشد بنام توسعه و پیشرفت شهر از جان تهران مایه بگذاریم بسیار زیان خواهیم کرد، عنوان کرد: ساختمان هایی بلند و مدرن، بزرگراه ها، خیابان ها و میدان های جدید، خطوط راه آهن و مترو، اتوبوس، تاکسی و ماشین ها برازنده شهر تهران است، اما زمانی این ساختارها می تواند چیزی به ارزش های تهران اضافه کند که دلنشینی و دل انگیزی، زیبائی های طبیعی، آرامش و امنیت و لذت زندگی کردن در تهران را از شهروندان تهرانی نگیرد.
وی تصریح کرد: قرار نیست شهر را توسعه دهیم اما از زندگی کردن در آن لذت نبریم. توسعه شهر تهران باید به گونه ای باشد که منابع زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تهران را از بین نبرد. باید برای توسعه شهر تهران با نگاه فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی و برنامه ها را هم با نگاه فرهنگی و اجتماعی اجرا کنیم.
رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: ارزش ها و منابع فرهنگی و اجتماعی یک شهر مهم ترین سرمایه های شهر هستند. این ارزش ها و منابع هستند که به شهر هویت، اصالت و جان می بخشد. در شورای اسلامی شهر تهران همه تلاش بر این است که تهران شهری برای زیستن باشد و در توسعه شهر از جان شهر هزینه شود.
حق شناس با اشاره به اینکه جان شهر ارزش های فرهنگی و اجتماعی شهر است، عنوان کرد: پایداری فرهنگی و اجتماعی در فرآیند توسعه شهر به معنای حفظ و حراست از ارزش ها و منابعی است که نزد ما امانت است و میراث شهر برای آیندگان است.

وی عنوان کرد: رویداد تهران که بنام روز تهران پایه گذاری شده و امید است که از این پس به عنوان هفته تهران دنبال شود، رویدادی زیباست. این رویداد زمانی جایگاه واقعی خود را خواهد یافت ک مردمی تر از آنچه امروز هست، باشد. رویداد تهران تحفه زیبای شورای اسلامی شهر برای مردم شهر است.
رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنکی شهرداری تهران عنوان کرد: شهر تهران شهر همه ایرانی ها در همه جای دنیاست. این پایتخت سیاسی ایران سرفراز را پاس بداریم. امیدوارم دولت هم سهم خود از پایتخت نشینی در تهران را بپردازد تا مدیریت شهری در حفظ ارزش ها و زیبائی های این شهر تنها نباشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا