بازار بین‌الملل

آلمان؛ دومین کشور دارای ذخایر طلا در جهان

اخبار بازار – به گزارش تارنمای “یواس فاندز” (usfunds) آلمان پس از آمریکا دومین ذخایر طلای جهان را دارد. براساس آمارهای شرکت تحقیقاتی فلزات گرانبهای «GFMS» وابسته به «تامسون رویترز» از میزان دارایی های بانک های مرکزی کشورهای جهان، آلمان با داشتن سه هزار و ۳۶۶ تن طلا که ۷۱ درصد آن منابع خارجی است، پس از آمریکا در جایگاه دوم جهان قرار گرفته است.

این در حالی است که آمریکا همچنان با تملک ۸ هزار و ۱۳۳ تن طلا عنوان نخست دارندگان ذخایر طلا را در دست دارد که این میزان مجموع ذخایر طلای سه کشوری است که در جدول کشورهای دارنده بیشترین ذخایر، پس از این کشور قرار گرفته اند.
بر این اساس آلمان در سال ۲۰۱۷ میلادی روند بازگرداندن ۶۴۷ تن از طلاهای خود از بانک دو فرانس و بانک فدرال رزرو آمریکا را آغاز کرده و انتظار می رود این اقدام تا سال ۲۰۲۰ کامل شود.
این کشور اروپایی با وجود نوسانات قیمت طلا در بحران مالی ۲۰۱۶، توانسته است طی این سال ها ذخایر خود را افزایش دهد.

156680718

رتبه سوم این جدول نیز با ۲ هزار و ۴۵۱ تن طلا از آن کشور ایتالیا است. این کشور در سال های اخیر میزان ذخایر خود را حفظ کرده و در این مسیر از حمایت های «ماریو دراگی» رئیس پیشین بانک مرکزی اروپا برخوردار بوده است.
در همین حال فرانسه با ۲ هزار و ۴۳۶ و روسیه با ۲ هزار و ۲۱۹ تن در رده های چهارم و پنجم جدول کشورهای دارنده بیشترین ذخایر طلای جهان قرار دارند.
همچنین چین (هزار و ۹۳۶ تن)، سوئیس (هزار و ۴۰ تن)، ژاپن (۷۶۵ تن)، هند (۶۱۸ تن) و هلند (۶۱۲ تن) در رتبه های ششم تا دهم این کشورها قرار گرفته اند.
GFMS تاکید می کند که  بانک‌های مرکزی و سرمایه گذاران تصمیم گرفته اند از فروش طلا اجتناب کنند و بیشتر به خرید آن روی آورند؛ زیرا تاریخ نشان داده است که طلا در دوره‌های رکود اقتصادی عملکرد خوبی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا