اخبار برگزیدهبازار ایران

هر ماه یارانه نقدی تعدادی از افراد حذف می‌شود

اخبار بازار – علی ربیعی سخنگوی دولت امروز در حاشیه همایش صندوقهای خرد محلی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره اینکه چه افراد و دهک هایی از دریافت یارانه حذف می‌شوند آیا شاخص دولت تنها ماشین 200 میلیون تومانی به بالا است، اظهار داشت: شاخص ماشین 200 میلیون تومانی تنها یکی از شاخصهای دولت برای حذف یارانه بگیران است و موارد دیگری شامل قیمت مسکن، درآمد افراد و … نیز شامل می‌شود.
وی افزود: در صدکهای جامعه افرادی داشتیم که ماهانه یک میلیارد تومان درآمد داشتند و ما به دنبال حذف یارانه افراد ثروتمند هستیم.
سخنگوی دولت گفت: کار حذف یارانه افراد ثروتمند در حال انجام است و هر ماهه تعدادی از افراد قطع می شود اما به طور قطع به دنبال قطع یارانه دهک های متوسط جامعه نیستیم.

دهکهای بالای جامعه مشمول یارانه حاملهای انرژی نخواهند بود
ربیعی در پاسخ به این سوال که در مجموع چه تعداد از افراد یارانه شان حذف می‌شود گفت: اجازه دهید این موضوع را وزیر کار اعلام کند اما اینکه گفته می‌شود به یک باره یارانه 30 میلیون نفر حذف می‌شود منطقی و شدنی نیست زیرا جامعه بهم می‌ریزد.
وی ادامه داد: هر تصمیمی برای قیمتهای حاملهای انرژی گرفته شود روی دهک های جامعه استوار خواهد بود و دهک های بالای جامعه دیگر مشمول نخواهند شد.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا